Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Jullie baseren zich net als de andere 99% mensen op de copie/past cijfertjes die jullie lezen. En je copy/past ze verder.
simpelweg omdat de reële CO2-uitstoot van wagens niet echt gemeten wordt.
|
Die wordt echt gemeten, want hieronder citeer je het,
42 % meer dan de NEDC, lol
Citaat:
De cijfers uit dit rapport tonen vooral aan hoe groot de kloof is tussen hoeveel CO2 een auto volgens de fabrikant uitstoot en hoeveel er in werkelijkheid wordt uitgestoten. Die kloof groeit zelfs en bedraagt nu ongeveer (volgens het International Council on clean Transportation of ICCT) 42%
|
zie je het staan?
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...-co2-uitstoot/
Wij pleiten dus voor reële autotesten voor CO2-uitstoot, niet alleen in labo’s. Mensen moeten er echt op kunnen vertrouwen hoeveel brandstof hun wagen verbruikt en hoeveel CO2 die uitstoot. Nu zal de invoering van de internationale WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) voor elke nieuw automodel sinds september 2017 zeker verbetering brengen. Maar volgens de experten van de NGO Transport&Environment zal ook die test niet zaligmakend zijn omdat het nog steeds niet om het testen van de reële rijomstandigheden gaat, hetgeen technisch wel degelijk mogelijk is
|
Dat is een oude link en gaat over de NEDC flutnorm, waarom begrijp je dat niet? De WLTP norm gaat wat verbetering brengen, staat er ook.
Als de wagens tot 42% meer in de dagelijkse praktijk verbruiken dan die flut NEDC (volgens ICCT gemeten), sinds 2018 WLTP-norm is die al wat realistischer, dan stoten ze ook navenant meer CO2 uit volgens de formules die al gegeven zijn. Wat begrijp je daar niet aan? Ook Maddox en mijn auto-verbruik zijn praktijkcijfers die nergens uit de boekskes komen, snappie?
Citaat:
reële rijomstandigheden gaat, hetgeen technisch wel degelijk mogelijk is
|

"Shit de temperatuur is nu gedaald en de wind komt nu vanachter we moeten stoppen met testen"
En wie gaat die reële rijomstandigheden voor pakweg gans Europa bepalen Mambo? Voor alle wagens, met al die weerparameters, snelheden, reliëf, snelheidsmax enz... mister superwoman met sinterklaasvoetje?
Dus een wagen in putje Finland -30°C getest en dezelfde wagen in Zuid-Europese landen waar het nooit vriest en wie weet gemiddeld 30 graden warmer is. Hilarisch. Gaat de gemiddelde bezettingsgraad van de wagen per land ook meetellen ofzo?
USA zijn EPA-norm is ook veel realistischer dan de WLTP, USA moet namelijk een compromis vinden tussen Alaska en Florida.
Ik heb een draad geopend voor het verschil tussen WLTP en EPA aan te kaarten maar daar zie je @mambo niet.
En ja EPA is ook op de rollenbank met echt identieke parameters, anders kun je nooit objectief tienduizenden soorten wagenversies vergelijken.