Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2022, 12:41   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik neem allang het griepvaccin, en op aanraden van mijn dokter neem ik dat eind oktober, begin november omdat het maar x aantal maanden werkzaam is (zegt mijn dokter).
Waarschijnlijk leidt griep immuniteit tot hetzelfde soort immuniteit waarbij besmetting toch mogelijk is als bij corona virussen. Kortom, het idee dat immuniteitsgeheugen zou betekenen dat je geen besmetting kan opdoen, mag stilaan naar de prullenmand. Dat is maar bij sommige ziektes zo. Er zijn blijkbaar ziektes, en corona virussen horen daar nu bij (en we hadden daar aanwijzingen van met verkoudheden) en het is niet uitgesloten dat griepvirussen daar ook toe behoren.
Het immunitaire geheugen dient dan gewoon om een betere genezing mogelijk te maken, maar niet om "niet besmet te geraken".

Er is echter wel een fundamenteel verschil tussen griep vaccins en het covid vaccin: griep vaccins zijn telkens tegen ANDERE ZIEKTES. Andere virussen. Je neemt geen 3 keer na elkaar, hetzelfde seizoen, HETZELFDE VACCIN. Kortom, elk griep vaccin dient om een NIEUW SOORT IMMUNITEIT aan te leren, niet om het oude terug in herinnering te brengen.

Het covid vaccin is nog altijd het oude. De updates zijn al 2 keer mislukt: voor delta, en voor omicron. Wie het opgedaan heeft / geprikt heeft ondertussen een vorm van immunitair geheugen, en dat volstaat niet om besmetting te vermijden - toch niet vanaf omicron. Tot aan delta werkte vaccinale bescherming niet, maar besmettingsbescherming wel goed tegen herbesmetting, maar sinds omicron is dat het geval niet meer.

Wat herprikjes doen, is gewoon uw lichaam plaatsen in een proces van "genezing", een acute opstoot. Maar die niveaus van immuunreactie zijn niet vol te houden, en dienen normaal enkel om U te genezen als ge besmet waard.
Maar het helpt volgens mij niks meer aan uw immunitair geheugen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden