Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2022, 14:14   #216
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Voor mij gaat het alleen over de vrouw die zich genoodzaakt voelt om een abortus te plegen, dat is net het punt waar het om draait!

Wat ik vind over 20 weken is irrelevant, het liefst zag ik dat geen enkele zwangere haar zwangerschap zou willen afbreken voor gelijk welke reden.
Maar die beslissing is uitsluitend aan elke zwangere vrouw om te maken en niet aan mij en heel zeker niet aan politiek bestuur.

De politiek heeft geen termijn te bepalen, dat behoort niet tot de bevoegdheid om een land besturen!
Abortus is een medische zaak en de bevoegdheid van een overheid stopt bij de plicht van medische voorzieningen en de staat heeft zich absoluut niet te bemoeien met de beslissingen van burgers om al dan niet een medische ingreep te ondergaan!
Het is overigens de arts die de ingreep uitvoert die hoort te bepalen tot welke termijn hij beslist om de zwangerschap al dan niet af te breken.

Politici krijgen als bestuurders geen mandaat en hebben niet de bevoegdheid om te beslissen wie welke medische ingreep mag ondergaan over wat een privé en individueel recht is en bij abortus is dat van de vrouw om met haar lichaam te doen wat zij wil en zelf te beslissen over haar zwangerschap.
Of vinden jullie dat de staat voor jou ook elke medische ingreep mag beslissen, bijv. of je gebroken been geopereerd mag worden of niet?
Dan is het einde helemaal zoek!
Al waartoe ik oproep is een eerlijk, verantwoord en ethisch beleid.
12 weken is riant teveel. Maar als de termijn u niet belangrijk is, hoeven we daar verder niet in te twisten.
Jij ziet enkel naar het lichaam van de vrouw, na de ingreep enkele malen gezien te hebben denk ik ook aan de ziel die de procedure het leven kost.