Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2022, 08:14   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hier komt mijn geloof uit uw teut vandaan.
Idd waarom is een ongeboren 9 maanden oude foetus zonder mensenrechten in onze staat? Mag ik die peer reviewed wetenschappen eens zien en geen pseudowetenschap of selectief riedeltje op te sommen.
Nog eens, waarom zouden wij zekere dinges rechten geven ? Ik ben het zelfs niet eens eens dat volwassen mensen "zomaar" mensenrechten krijgen, ik ben voorstander voor de vrijheid van doodslag, BEHALVE in omstandigheden waar men dat wederzijds afgesproken heeft van dat niet te doen uit zakelijk wederzijds voordeel.

Er moet dus een ARGUMENT zijn waarom men zomaar "rechten" zou toekennen aan dingen, als men daar zelf geen voordeel aan heeft he.

Ik heb ZELF een argument gegeven, waar ik niet eens zelf mee akkoord ga: "omdat het zonde zou zijn van een intelligent, gecultiveerd en geraffineerd wezen kapot te maken" omwille van de bewondering die we daarvoor koesteren.

MIJN enige argument om niet te doden, is een give-and-take overeenkomst, "ik dood U niet als gij mij ook niet doodt", en dat houdt enkel steek tussen wezens die de macht hebben om elkaar te doden. Als je zelf geen anderen kan doden, dan heb je geen "pasmunt" om dat te ruilen tegen het akkoord van anderen om U niet te doden he. Dus elke entiteit die zelf niet kan doden, kan ook geen 'recht' hebben om niet gedood te worden in mijn visie. Maar ik weet dat dat niet de huidige maatschappelijke visie is, dus geef ik een andere, hierboven vermeldde, uit de WAARNEMING dat wij niet voor moord veroordeeld worden, noch als wij onze pink afkappen, noch als wij gaan vissen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2022 om 08:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden