Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2022, 08:11   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard Uantwerpen schorst 2 medewerkers wegens mening jeugd bij Joden en Moslim

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...re-uitspraken/

Ik heb het gesprek beluisterd. Het werd zonder hun toestemming opgenomen. Het werd zonder hun toestemming gedeeld op sociale media.

Wat er bij mij niet ingaat is dat een naschools debat bij het onderwijspersoneel over de problematiek van de taalachterstand bij doelgroepen blijkbaar niet kan anno 2022.

Meningen kunnen verschillen. De pedagogische instructies die van overhand worden doorgegeven mogen blijkbaar niet geïnterpreteerd of in vraag worden gesteld buiten de schooluren.

De rector biedt ook zelf zijn verontschuldigingen aan. Hij herhaalt dat "de universiteit zich oprecht en positief engageert naar alle studenten en personeelsleden toe" en daarin nu "een versnelling hoger" wil schakelen. De universiteit werkt aan een "welzijnsactieplan" en een "handelingskader".

Zo zal de universiteit bekijken welke opleidingen verplicht moeten zijn voor (groepen van) medewerkers. Het kan dan gaan over bijscholingen rond inclusief lesgeven of vooroordelen op de werkvloer. Ten tweede werkt de universiteit aan een gedragscode voor personeel en studenten. De universiteit wil ook het overleg tussen studenten en personeel versterken rond thema's zoals diversiteit, inclusie en discriminatie. En ten slotte zullen de procedures die gevolgd worden bij het aanpakken van grensoverschrijdend gedrag verbeterd worden.

"Laten we deze zomer allen de tijd nemen om grondig te reflecteren. Ik kom hier bij de start van het academiejaar zeer zeker op terug", sluit rector Van Goethem af.

Eerst dienen de medewerkers ontdaan te worden van hun eigen capaciteit om te reflecteren, geïndoctrineerd te worden door het bon ton denken uitgedokterd door de Maco's ( Maatschappelijk correcten) en dan pas mogen ze deelnemen aan het overleg met studenten over thema's zoals diversiteit, inclusie en discriminatie.

Dergelijke machtsinbreuk op het recht tot vrijdenken doet denken aan de inburgeringskampen in Xichang.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden