Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2022, 06:28   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoezo ? Enkel mensen die het kopen, worden eigenaar zou ik denken ?

Ik dacht dat de bedoeling was om mensen met veel vastgoed "voor schut" te zetten en die te beletten van inkomsten te hebben van hun vastgoed, zodat ze het zullen willen van de hand doen voor een appel en een ei, maar het moet toch nog van de hand gedaan worden he.

Uiteindelijk denk ik niet dat de prijs van het vastgoed STERK zal dalen, omdat je uiteindelijk toch nog liever eigenaar blijft van vastgoed waar je niet altijd in woont, dan wel het zomaar de verkwanselen. Immers, dat vastgoed kan in de familie blijven, en uw kinderen, kleinkinderen en dergelijke hebben dan een woning later. Ondertussen staat dat het grootste deel van de tijd wel leeg, maar dat is toch uw goed recht zou ik denken.

Veruit het grootste probleem zal zich voordoen voor mensen die heel mobiel moeten zijn, en die om de paar maanden ergens anders moeten wonen. Studenten dus, en beginnende professionals in beroepen waar men nogal veel soepelheid moet hebben. En ook daar is het voordeel van familie te hebben met nogal veel vastgoed, die dus hier en daar een woning hebben die ze U kunnen lenen. Als ge bijvoorbeeld kinderen hebt die commerce studeren, is het handig om in de meeste steden ergens een klein appartement te bezitten. Dat zal wel leeg staan het grootste deel van de tijd, maar de moment dat een van uw kinderen in die stad moet wonen, is er tenminste een oplossing voor.
En gezien vastgoed goeiekoper zou geworden zijn, zullen bemiddelde families wel "studentenlogementen" kopen op allerlei plekken, je weet maar nooit.

En met een beperkte vriendenkring overeenkomen om elkaar bij te staan met lege woningen voor elkaars kinderen en zo.

Meer nog, je kan er tijdens het dalen van de immo prijzen zelfs op speculeren dat men later toch zal inzien dat dat idioot is, en het is de moment om zich een enorme portefeuille aan vastgoed binnen te doen, afwachtende dat men terug mag gaan verhuren he.

Ik denk dus niet dat "iedereen" gemakkelijk aan eigendom zal geraken.
Ooit gehoord van belasting op leegstand? kan oplopen tot 4000 euro / maand.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden