Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2005, 22:50   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wat betreft die transportvliegtuigen. De niet opde foto staande nieuwe, dure Airbussen worden zelfs niet ingezet voor humanitaire hulptransporten. Ze zijn er niet geschikt voor.
De ouwe getrouwe C130 Hercules kan zijn vrachtdeuren open zetten tijdens de vlucht, en de boordingenieur dumpt dan de goederen. Met de airbus kan dit dus niet. Noch kunnen er para's mee gedropt worden.
Neen, landen, deurtjes open, hopen op de juiste luchthavenfaciliteiten. Wat een militair nuttig iets.

Trouwens, Flahaut is goed bezig van het toch al zielige Belgische leger een nog zieliger Waals postjesparadijs te maken.
Die worden ingezet om militairen te vervoeren over lange afstand (en worden wel degelijk ingezet voor "humanitaire" operaties). Ze hebben een groter bereik, kunnen meer mensen vervoeren en de mensen komen niet aan als een wrak zoals bij een C130 eerder het geval is. In die vliegtuigen is wel plaats voor cargo. Het Belgisch leger had wel al Airbussen voor Flahaut als ik me niet vergis. Ze hebben wel een aantal (dure) Embraer jets gekocht voor VIP transporten maar dat was een beslissing van de regering en niet van Flahaut.

PS. Die vliegtuigen op de foto zijn inderdaad geen Airbussen maar Embraer zakenvliegtuigen en worden inderdaad niet echt ingezet voor vredesoperaties of om gewone piotten te vervoeren. De Airbussen wel. Nu Annemans zat ook in zo'n luxe ding op zijn reis naar Libië en ik heb hem niet horen klagen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 maart 2005 om 22:54.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden