Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k
Testen moet je met heel veel korreltjes zout bezien .
De 2 jaar die ik vroeger( jaren '80 ) bij Moorkens werkte heb ik meer dan genoeg gezien.......de bijna 18 j bij GM Belgium ( ook al bijna 14j geleden ) was het juist hetzelfde .
Geef de wagens om te testen eens aan een 10 tal gewone mensen en je hebt heel andere resultaten .
De huidige testers journalisten zijn juist zoals de experten die onze Politiekers hebben ....wie gelooft die experten nog .....ik nog nooit. 
|
Misschien heeft Toyota gene policy om journalisten te betalen ?
Bovendien vergt een electrische auto een aangepast rijgedrag om er de maximale efficentie uit te halen.
Zal nooit het recente filmpje van een Porsche Taycan (range opgegeven 444 km) waar de chauffeur eens reed zoals iedereen verwacht te doen in een Porsche. Op 23 (!!!!!!!!) km was er 1/4de van zijn batterij doorgejaagd.
Zelfs Tesla, als men er niet aangepast mee rijdt, komt pakken minder ver dan hun opgegeven rijbereik
bron :
https://www.carros.nl/nieuws/posts/b...tesla-model-3/
Citaat:
Op papier moet de Tesla Model 3 Standard Range Plus op één stekkerlading 409 kilometer reiken. Het Britse WhatCar nam de elektrische Amerikaan mee op een testrit en kwam erachter dat 315 kilometer in de praktijk wel het maximale was.
|
Dus : De electrische toyota doet het niet beter of slechter dan anderen.