Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Die uitleg van reklaam leest toch raar hoor. Als dat zo is, is het enige dat telt "hits" krijgen. Gelijk wat je zegt, ongeacht wat je zegt, als het maar aandacht trekt en kliks oplevert.
|
Nee, er is ook image building. Je wil niet gewoon klicks, je wil klicks met een positieve ingesteldheid. Men gaat er waarschijnlijk van uit dat de meerderheid van de reklaambaren in de groepthink van haat voor Rusland meegaat, en het geklick dus positief zal zijn als zij in zulke verbale omgeving de reclame zien.
De associatie van, zeg maar, de laatste samsung telefoon samen met berichten die niet stroken met wat het reclaambare vee wil denken en zien, zou een negatieve associatie vormen.
Citaat:
|
De echte vraag dan is, werden de posts, ongeacht inhoud dus, veel, of weinig gelezen? Die meetgrootheid werd hier niet aangehaald, enkel dat pro Oekrainse commentaren blijven en pro Ru commentaren gegomd worden.
|
Omdat daar gewoon selectie algoritmen achter zitten he. Facebook moet een gladde reclame ervaring hebben. Geen bumps en botsen. Enkel gladde gestroomlijnde lulkoek die meegaat met het denkpatroon van de meeste reklaambaren.