Discussie: Wokeness
Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2022, 08:40   #1264
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En seksuele voorlichting voor holebi jongeren is dan zogezegd aanzetten tot homoseksueel gedrag volgens jullie.
Dat is ook zoiets. Niet-holebi jongeren moeten niet gedwongen worden om dingen te leren over wat enkel holebi jongeren kan interesseren. Dus "algemene holebi voorlichting" in de klas is uit den boze: de meeste leerlingen zijn immers GEEN holebi jongeren. Dat er centra zijn waar holebi jongeren hun raad en zaad gaan halen, dat is niet noodzakelijk verkeerd he. Maar men moet de niet-holebi jongeren niet LASTIG VALLEN met de dingen die enkel een kleine minderheid aangaan.

Nu gaat het hier wel over de geaardheid, en niet over de eigenheid. Maar niet-holebi jongeren moeten niet geconfronteerd worden met holebi problemen he, dat zijn hun zorgen niet. DAT is het soort van opdringerigheid van die woke minderheden: zij willen hun uitzonderings-gedrag als "norm" zien. Dat is erover.

Let wel, ik vind dat men holebi mensen gerust moet laten, en er is geen reden om die op straat gaan ineen te slaan of zo om die reden natuurlijk. Men dient respect te hebben voor andermans' vrijheid om te zijn wat hij/zij/het wil. Maar dat wil niet zeggen dat men respect moet hebben voor het holebi-zijn ZELF. Enkel maar voor de VRIJHEID. Dat verschil is soms subtiel. Men moet respect hebben voor de "vrijheid om een idioot te zijn", maar dat wil niet zeggen dat men idioten moet respecteren in hun idioot-zijn en daar niet mee mag lachen bijvoorbeeld "ik respecteer uw vrijheid" is iets anders dan "ik respecteer uw keuze". Het ene wil zeggen:
"ik ga niet proberen het U onmogelijk te maken om uw keuze vrij te maken". Ik ga geen wetten invoeren die uw keuze beperken. Maar vraag mij wel nadien niet om in mijn gedrag REKENING TE HOUDEN met uw keuze.

Ik respecteer de vrijheid om te mogen neuken met wie of wat je wil. Die vrijheid is voor mij belangrijk. Maar ga niet van mij verwachten dat ik mijn beleefdheidsformules, mijn taalgebruik, mijn manier om te praten, te lachen en zo, ga AANPASSEN aan uw keuzes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2022 om 08:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden