Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2022, 14:45   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Ferrari plug-in hybride, en ook de Lamborghini Huracan zal PHEV worden. Desnoods met een V10, kuch...

Gewoon om zolang mogelijk de CO2-op-papier door pakweg 6 te delen zolang de normtest nog gatachterlijk blijft tot 2025.
Citaat:
Met een lege batterij zou het gaan om een 300 tot 800 procent hogere uitstoot.
Zo houdt men de inschrijvingstaksen en wegenbelasting die baseren op CO2 zeer laag. (in enkele landen die het nog niet helemaal snappen)

Soit, onze mooie Ferrari zou eco gereden tot 25 km electrisch kunnen halen, en daarna tja dat interesseert toch niemand?

Zolang de kleine batterij (7 kWh) genoeg opgeladen is zorgt de E-motor voor 20% van het totaalvermogen, voor wie tot 663 PK nog niet genoeg is krijgt nog een zetje van 167 PK, vooral bij het vertrekken, waar instant vermogen gevraagd is (best op droge weg). En na xx kms daarna tja dat interesseert toch niemand?

Citaat:
https://www.autowereld.be/autonieuws...brid-2022.html

Nieuwe model / Officieel: Ferrari 296 GTB V6 Plug-in Hybrid (2022)

De nieuwe Ferrari 296 GTB wordt aangedreven door een plug-inhybride V6-biturbo met een systeemvermogen van liefst 830 pk, wat dit Steigerende Paard krachtiger maakt dan de F8 Tributo.

Maranello is een sportwagen rijker. Hoewel de Ferrari aangedreven wordt door een 2,9 liter-V6 die ruggesteun krijgt van een elekromotor en twee turbo's, positioneert hij zich tussen de F8 Tributo en de SF90 Stradale. En maar logisch ook, want de plug-inhybride aandrijflijn verzamelt een syteemvermogen van 830 pk voor een maximumkoppel van 740 Nm. De elektrische module combineert een 167 pk sterke elektromotor met een accupakket van 7,45 kWh, wat zich zou vertalen in een elektrische autonomie van 25 kilometer. De elektrische topsnelheid bedraagt 135 km/u.

2,9 seconden!

De Ferrari 296 GTB heeft aan 2,9 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te snellen, het sprintje van 0 naar 200 km/u neemt niet meer dan 7,3 seconden in beslag. De topsnelheid ligt boven de 330 km/u. Ferrari belooft een nog intensere rijbeleving dat de F8 Tributo. Dat belooft. De nieuwe telg dankt zijn naam aan zijn kenmerken: 296 voor de 2.9 V6, en GTB voor Gran Turismo Berlinetta.

Bekend interieur

Binnenin zien we opnieuw vooral gelijkenissen met de SF90 Stradale, met een dashboard dat zo goed als volledig naar de bestuurder is gericht, al krijgt de passagier in de Ferrari 296 GTB ook het passagiersdisplay om de verbluffende prestatiecijfers de kunnen aanschouwen dat we eerder zagen in andere modellen van Ferrari. De 'eManettino' geeft je de mogelijkheid om te kiezen tussen de verschillende rijmodi (EV, hybrid, Performance en Qualify).

269.000 euro

De Ferrari 296 GTB komt in het eerste kwartaal van 2022 op de markt, en we hebben al zijn prijs: 269.000 euro voor de 'gewone', of 302.000 euro voor de 296 met het Assetto Fiorano-pakket, dat andere schokdempers biedt en iets meer downforce in combinatie met lichtgewicht onderdelen (-12 kilo in totaal), allemaal om de prestaties en de beleving op het circuit iets te verbeteren. Je kan er ook een retro-kleurstelling bij krijgen, zoals de grijs-gele 296 GTB vanop de foto's.
€ 270 k, dus snel kopen vooraleer de premie van £ 1500 uitdooft.

Nederland schafte de subsidie voor PHEV reeds einde 2018 af:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...ug-inhybrides/

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2022 om 15:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden