Discussie: Hamsteren
Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2022, 22:55   #2
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het is nu vakantsie.

De centrale plannerkes hebben ook gezinnen en kinderkes en gaan ook op vakantie om wat te bekomen van zo lang te zitten achter bureaus.

Het is dus stilte voor de storm.

Het wordt steeds duidelijker dat de regimes deze oorlog 2500 km ver richting escaleren drijven. Dat betekent dat ze weer stapels andermans bankrekeninggeld en bijgemaakt geld gaan uitgeven aan een verzameling wapentuig, Wat ze van hier naar ginds versluizen gaan ze hier natuurlijk vervangen door meer en beter, het modernste van het modernste, dit is immers DE zelfgeschapen opportuniteit.
Anderzijds, gaan ze natuurlijk, net als bij dat virus, hun resem economische sabotages verder uitbreiden. Energie is het begin van heel veel / alle productie, en gas vooral, voor opwarming / verhitting, nodig bij heel veel / alle industriele processen.
Er zal dus veel productie ingeperkt worden, tot gestopt. Vanalles niet meer voorradig zoals voorheen, en ze gaan natuurlijk rantsoeneren, tov corona in tkwadraat en meer.
Wanneer: na de vakantsie.
Op den tv tijdens de 9152ste aflevering van Thuis: REGERINGSMEDEDELING OM 20:00.
De dag erop, een Zwarte shoppingdag. Waarom zwart: ze gaan uiteraard de supermarkten en winkels al instructies hebben gegeven zodat ze ipv in 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 zoals bij de 2020 lockdown, nu in 1 2 3 hun producten al kunnen rantsoeneren.
En daar sta je dan, in de lange rijen, met je ene pot choco genoeg voor je 5 kinderen als je ze niet te dik smeert, in het vooruitzicht dat de volgende dag dezelfde figurant in dezelfde scene gaat zijn.
Eekhoorns wachten niet tot de winter om eikels te gaan zoeken en veilig te stockeren. Ze doen dat in the times of plenty, de herfst. Vroeger kan niet, want de eikels zijn dan nog in hun groei.

Iemand die wil ontsnappen aan de klooierij van de Nazi winter, dient dus voorraad aan te leggen VOOR die regeringsmededeling.
Dat is dus nu, tijdens de vakantsie.

Ik had al voorraden van vanalles zelfs voor hun corona sabotage, en ben dat gewoon verder blijven doen. Alleen eten was moeilijker, door beperkte houdbaarheden. Echter, door de prijsstijgingen ben ik beginnen kijken voor goedkoper eten, zonder daar zot ongezond in te wezen. Dus geen dozen koeken of chocolade, zakken snoep, gedroogde worst enz. Ik kwam op chips uit, en uiteindelijk, op tortilla chips (mais ipv aardappelen), die zo te zien nog eens 2-3 maanden langer houdbaar zijn dan de aardappelchips.
Ik ben ze na beslissen in de leverdozen van 20 x 200 gram beginnen kopen, nu 5 stuks, in een 2 weken. Aan 2 zakken per dag, is elke doos 10 dagen, dus heb ik nu voor 50 dagen + nog een voorraad van de aardappelchips die ik dus stopte te kopen. Ik kan dus 2 maanden verder hiermee.

Als de Zwarte Shoppingdag daar is, ga ik met mijn voeten omhoog in mijn zetel liggen, knabbelende op gebakken mais, en naar de Simpsons kijken, terwijl jullie met boze gezichten tussen andere boze gezichten met jullie 2 zakskes rantsoen aan het aanschuiven zijn.
Een beetje a la Cyprus, waar ze een dagelijkse cash afhaal limiet instelden, maanden lang, en ze stonden daar, de spaarders.

Niettemin wens ik jullie natuurlijk veel succes!
Kalm blijven, erw. De tomaten zijn bijna rijp.