Citaat:
Die 'theoretisch' zegt het. De meerderheid van de mensen vindt pogroms _niet_ kunnen.
|
ok flippende, maar de meerderheid der duitsers vonden pogroms wel kunnen in 1939. Maakt het dat minder fout ? tuurlijk niet
vandaag vindt (zogezegd) de meerderheid der mensen abortus wel kunnen ... maakt dat het juist ? evengoed niet.
Citaat:
Als je kijkt naar de geschiedenis van de mensheid, dan zijn pogroms nog altijd de uitzondering en niet de regel.
|
en hoe zeker ben je hier van ? ik durf dat te betwijfelen.
Citaat:
Voor mij moet dat in principe kunnen, al mag ik wel hopen dat het in praktijk nauwelijks zou gebeuren. De vrouw heeft in de eerste maanden al een kans gekregen op abortus, waarom zou ze zich na 6 maanden ineens nog bedenken? En waarschijnlijk is zo'n ingreep ook medisch totaal onverantwoord.
|
hier antwoord je niet op de vraag : namelijk als u redenering klopt, waarom heeft de wetgever dat dan niet toegelaten ?
Citaat:
Een klein beetje vertrouwen in de vrouw mag toch wel.
|
en als er nu eens heel veel druk uit de omgeving komt om er zich vanaf te maken ? dat heeft niet altijd te maken met vertrouwen in de vrouw, soms staat ook die onder zware druk vanuit de familie of van het lief om er vanaf te geraken. Tja, als de mogelijkheid er dan is ...
Citaat:
Cru gesteld: hoeveel rechten heeft een klompje cellen zonder gevoelens, zonder gedachten en zonder bewustzijn?
|
dezelfde rechten als jij en ik, het recht op leven namelijk.
Citaat:
Ik zou zelf nooit abortus doen. Maar een vrouw heeft wel het recht daar zelf over te beslissen vind ik. Als het nog onder de drie maanden is... Je moet het natuurlijk niet gaan gebruiken als anticonceptiemiddel.
|
beste principessa, als je de paar verkrachtingen eruitlicht ... al die andere moorden ...
is dat geen vorm van anticonceptie op grote schaal meer volgens u ?
komaan he zeg. Als ge te lui zijt een condoom te gebruiken tja, of als het "leuker" is het zonder plastiekje te doen ... dan moet je maar verantwoordelijkheid opnemen en niet overgaan tot moord achteraf (als ge "pech" hebt).
De meeste van die abortussen zijn wel een vorm van anticonceptiva ...
wat is de functie van sex ? lust + kinderen achteraf
abortus = geen kind willen achteraf + geen condoom gebruikt omdat men dacht wel safe te zitten. (tenzij in geval van verkrachting en levensgevaar als de vrouw zou baren)
Meestal is abortus net wel anticonceptiva. Mensen willen de lusten maar niet de lasten, met als gevolg : Miljoenen legale moorden wereldwijd.
mvg.melf