Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2003, 21:18   #4
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Heb je er ooit al eens bij stilgestaan hoeveel geld de overheid opscharrelt door die vervuilende auto's. Het zijn niet alleen de olielobbys die verantwoordelijk zijn voor het uitblijven van auto's op waterstof, die rijden trouwens al gewoon rond, maar ook de overheid die zo miljarden inkomsten zou zien teloorgaan.
Das zever, ook op de waterstof kunnen ze accijnzen invoeren.
Men kan de prijs zo hoog maken als men wil. Als de productiekost lager ligt kan men meer winst maken, zowel overheid als producent. Productiekost hoger? minder winst of onbetaalbaar voor consument dus niet haalbaar tout court. Ook al wordt het er niet goedkoper op aan de pomp als ik voor dezelfde prijs kan kiezen tussen iets milieuvriendelijker en iets minder milieuvriendelijk kies ik wel het eerste. En eerlijk gezegd, feitelijk maakt het mij niet uit. Ik woon blijkbaar niet in een gebied dat onmiddelijk last heeft van een ecologisch wanbeleid. En tegen den tijd dat dat hier wel een probleem zou kunnen worden ben ik er al niet meer Maar ondanks het feit dat ik geen eigen kinderen heb wil ik toch een beetje mijn best doen om het voor de volgende generaties een beetje aangenaam te houden.
Groetjes
George is offline   Met citaat antwoorden