Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2006, 09:08   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheid Bekijk bericht
Hoe dan ook, het Vlaams kartel in de federale regering is helaas de enige optie waarbij het niet helemaal zeker is dat de staatshervorming van 2007 een compleet fiasco wordt.
Dat kan je wel stellen na de hectische hervorming van de kieskring B-H-V. Zonder de N-Va was daar waarschijnlijk ook niks van terecht gekomen.

Citaat:
Het maakt me niet uit op welke manier paars gebroken wordt, maar dat het absoluut noodzakelijk is om de Vlaamse behartigingen veilig te stellen lijkt me een evidentie na de ervaringen van de laatste jaren.
Gisteren heeft de VAB ook veel auto's 'gebroken' die niet wilden starten wegens het koude weer.
Als de N-Va+CD&V paars breekt op eenzelfde wijze als ze het deden in de Vlaamse regering, dan kan Verhofstadt op zijn twee oren slapen.

Citaat:
Trek hieruit niet de conclusie dat ik het noodzakelijk acht dat het Vlaams Kartel een forse winst boekt;
Gelukkig maar.
Het Kartel is in feite een samenraapsel van katholieken en stuurloze flaminganten, wanhopig op zoek naar een mandaatje. Hun ideologie is belabberd en heeft nauwelijks een democratische grondslag: de tsjeven blijven theocraten, de N-Va elitaristen.

Citaat:
Het is op zich geen ramp wanneer het kartel een stemmenverlies lijdt. Het is wel noodzakelijk dat paars zware verliezen leidt, in het bijzonder het trio Verhofstadt, Dewael en Degucht.
Probeer paars nu eens het krediet te geven dat het verdient. Al was het maar ideologisch.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden