Los bericht bekijken
Oud 24 november 2011, 20:46   #2
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
24/11/2011
Leterme wil geld ophalen bij spaarders en roept zoveel mogelijk spaarders op om de "Staatsbon" te kopen, met een intrestvoet iets lager dan op obligatiemarkten, dus goedkoper voor de Roverheid.
Paul D'hoore: een staatsbon heeft als nadeel dat je geld vast staat voor de termijn. Een spaarboekje daarentegen kan je onmiddelijk afhalen.
Ehm... maar als een paar percenten van de spaarders hun geld gaat afhalen dan gaan de betreffende banken direct overkop wegens onderschrijding fractionele reserve. Hoe rijmt dat met Letermes 'zoveel mogelijk spaarders'?
Weeral zo een fraaie illusie van D'Hoore dat spaargeld ten alle tijde opvraagbaar is. Hij deed dat eerder op het nieuws. Als antwoord op de nieuwslezers vraag inzake Belgen goede spaarders "wat gebeurt er eigenlijk met al dat geld?" Antwoord d'Hoore: dat staat er niks te doen.
Tof hé, zo voortdurend de illusie scheppen dat je spaargeld ergens in een bank is gestockeerd op uw naam? Dat 92% voortdurend uitgeleend is en dat banken pas in legale problemen komen als ze dus meer dan 92% van je spaargeld hebben laten potverteren door niksnutten, daar zwijgt Paul D'Hoore graag over.
Dat de banken ne shot onder hunne zak krijgen zal mij worst wezen.

Ik vind het geen slecht idee. De burgers worden er beter van, de staat wordt er beter van. Alleen de banken worden er slechter van en dit hebben het verdiend.

Enne niet te vergeten, de staat wordt minder afhankelijk van het buitenland.

Mijn ouders hebben alvast ingetekend.

Laatst gewijzigd door Stingray : 24 november 2011 om 20:48.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden