Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2023, 10:23   #79
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
Een soort autodelen of een soort taxidienst met zelfrijdende auto's. Toegegeven de technologie is nog niet op punt maar dat gaat niet zolang meer duren.

Ik twijfel nog of ik het echt zo wit zwart wil zien. Persoonlijk zie ik de "groene rage" als een manier om het westen meer onafhankelijk te maken van grondstoffen. Al die grote hoeveelheden koper en staal in windmolens en interconnecties,....
Je vergist je degelijk, het zal nog jaren duren voor de zelfrijdende auto een feit zal zijn.

Die "groene rage" is ontoereikend als werkend alternatief voor de vervanging van fossiele grondstoffen, er zijn ook fossiele grondstoffen voor nodig, dat brengt schade toe aan het milieu, het neemt ruimte in, verstoort de omgeving en het landschap en brengt in vergelijking niks op.
De nadelen wegen niet op tegen de voordelen die toch ontoereikend zijn voor de energievoorziening...je ziet wel: ondanks alle zonnepanelen en windmolens moeten de kerncentrales toch open blijven of we zitten in het donker.

In NL was er een reportage over de overlast van windmolens met gevolgen voor de gezondheid van mensen door een verstoorde nachtrust, er zijn zelfs mensen die naar een parking rijden om in hun auto te slapen om nog te kunnen slapen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden