Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2010, 16:32   #23
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Marokkanen en onze laatste aanwinsten uit Oostbloklanden.
Met Turken heb ik eigenlijk veel minder problemen. Die zijn beleefd, in de regel, en krijgen van mij dus respect terug.
En daar gaat het allemaal om. Wederzijds respect. Hoe kan ik respect opbrengen voor kerels die de tram nemen, niet betalen en elke vrouw op het rijtuig lastig vallen en uitkafferen ?
Simpel, je moet daar geen respect voor opbrengen. Meer nog, daar moet keihard tegen opgetreden worden. Geen gepamper, geen flauwe kul, gewoon matrak tegen de tanden en opsluiten. Geen plaats? Gevangenissen bijbouwen. Niet de Belgische nationaliteit? Straf uitzitten in het thuisland.

Citaat:
Ik neem aan dat ze te stom zijn om in te zien dat ze het voor zichzelf en hun landgenoten flink verzieken.
Ze zijn daar niet te stom voor, ik denk dat ze zich dat gewoon niet aantrekken.

Citaat:
Elke keer opnieuw stel ik mij de vraag. "Wie zijn die ouders ? En weten die hoe hun kroost zich gedraagt ? Zijn ze daar akkoord mee ?"
Goede vraag. Ik kan alleen maar veronderstellen dat in vele gevallen die ouders niet weten waar hun kinderen zitten. Maar dat is ook maar een veronderstelling. De Marokkanen waar ik tussen ben opgegroeid werden doorgaan met ijzeren hand opgevoed. Maar opnieuw, dan moeten de ouders wel weten wat ze uitspoken.

Citaat:
Misschien lijken het futiliteiten maar dat zijn nu net de dingen die de doorsnee Vlaming niet kan hebben.
En dan krijg je wrevel. En die wordt groter naarmate men meer en meer met dit gedrag in aanraking komt.
Dat zijn geen futiliteiten. En die wrevel is ook niet helemaal onterecht. De vraag is wat je daar dan mee doet. Los je dat probleem op door alle naturalisaties tot vier generaties terug ongedaan te maken en tienduizenden mensen "terug te sturen", zoals sommigen wel eens voorstellen. Of doe je dat door de best mogelijke omstandigheden te creëren op het vlak van tewerkstelling en onderwijs en dan keihard op te treden tegen de overgebleven rotte appels? Ik kies eerder voor die laatste aanpak.

Citaat:
Nogmaals, Vlamingen zijn geen racisten. Dat weiger ik te geloven.
Maar ik denk dat we (terecht) mogen eisen dat iedereen zich een beetje beleefd mag gedragen.
Het zijn gewoon altijd dezelfden waar je last mee hebt.
En dan ga je inderdaad op de duur een hekel krijgen aan een hele groep.
Ook als dat eigenlijk onterecht is.
Want ik weet zéker dat er best wel fijne mensen onder de Marokkanen zijn.
En het moet voor die laatsten wel heel moeilijk zijn om zichzelf te bewijzen.
Natuurlijk zijn er onder de Vlamingen ook gewoon onverkapte racisten. Bij Turken, Marokkanen, Russen enz. ook.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden