Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2007, 11:00   #6
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Op de eerste plaats ben ik geen tegenstander van abortus. Ik beschouw een foetus en zeker een embryo nog niet meteen als een volwaardig levend wezen, maar dat is mijn mening.
Als mensen het moeilijk hebben met het leveren van bijdrage aan de sociale zekerheid, die de kosten van een abortus ook terugbetalen, begrijp ik dat. Persoonlijk heb ik het veel moeilijker dat er met mijn geld zware criminelen zoals bv Dutroux onderhouden worden. Deze berokkenen inmens veel meer leed en kosten ons nog meer geld.
Anderzijds: moest de sociale zekerheid niet tussenbeide komen, zie ik nog meer drama's gebeuren. Vele vrouwen laten juist een abortus uitvoeren om financiële redenen, waardoor ze het kind niet goed zouden kunnen opvoeden. Moest hen de kans op een abortus ontnomen worden, vrees ik dat er nog meer kinderen in armoede moeten opgroeien en dat vele wanhopige moeders ergens in het geheim bevallen en hun kind achterlaten.
Het probleem is dat je in België als moeder sowieso geregistreerd staat, als je in een ziekenhuis bevalt en dat je een ongewenst kind afstaat, dat enkele jaren later terug voor je deur kan opduiken. Ik heb er alle respect voor dat niet alle moeders dat willen. De wet dwingt deze vrouwen dus tot een legale abortus of ergens onbegeleid, met alle risico's vandien te bevallen en het kind te vondeling te leggen. Dat laatste is wel tegen de wet en volgens mij veel gruwelijker, omdat vele van deze kinderen het soms niet overleven.
Daarom pleit ik ook voor anonieme bevallingen, zoals in Frankrijk het geval is. Dat lijkt me een goed alternatief voor wie geen kind wil, er ook nooit mee geconfronteerd wil worden en geen abortus kan of wil ondergaan.
Over euthanasie kan ik kort zijn: daar moet ieder voor zich over beslissen, maar voor wie het leven zonder uitzicht op verbetering ondragelijk wordt, moet deze mogelijkheid bestaan. Ik ben dus geen tegenstander van euthanasie.
En waarom ik dit aan dokters vraag: wel, het zijn deze mensen die deze moreel geladen ingrepen zouden moeten uitvoeren. Dat lijkt me veel veiliger voor de volksgezondheid dan een engeltjesmaakster met roeste breinaalden en doe-het-zelfeuthanasisten.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline