Discussie: belastingen
Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2008, 15:12   #8
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Over welke discriminatie heb je het eigenlijk? Getrouwden/samenwonenden die beide gaan werken, worden op dezelfde manier belast als alleenstaanden. Wanneer een van beiden niet gaat werken, dan pas moeten ze minder belasting betalen, maar dat is toch niet meer dan billijk? Ook alleenstaanden kunnen kinderen hebben en kunnen van de aftrek genieten voor kinderen. En neen, ook hier geen discriminatie: ze kunnen die kinderen maar 1 keer aftrekken, dus niet per partner.

Graag had ik dus geweten welke discriminerende feiten er hier zijn. Dank u.

Alleenstaanden zitten sneller in een hogere schaal dan samenwoonende / getrouwden ............... ( met 1 inkomen kom je als alleenstaande bijna niet toe )
trouwens , waarom staat er dan de vraag op je belastings formulier of je alleenstaande , getrouwd of samenwonende bent ???????


kinderen kan je aftrekken van de belastingen , dus voor vadertje staat is mijne arbeid miderwaardig aan de arbeid van een collega met kinderen !!!!! ( trouwens waar dient kindergeld dan voor ?????????????????



en tot slot , als ik als alleenstaande hier in belgie kom te sterven ( wat niet zal gebeuren , want ik blijf hier niet ! ) dan zou alles naar datzelfde vadertje staat gaan voor meer dan 50% , de rest naar neven en nichten !!!!!!! , hoeveel is dit van ouders naar kinderen ?????? ah neen er is geen discriminatie zekerst !!!!!!!
pibo® is offline