Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2009, 10:50   #17
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ik snap niet goed wat je bedoelt... Exctasy zoals die zou moeten zijn, is de chemische stof 3,4-methyleendioxy-N-methylamphetamine oftewel kortweg MDMA. XTC legaliseren is MDMA legaliseren. De rest wordt bepaald door de markt: als de consument kruidenrommel wil zal die ook wel te krijgen zijn zeker?
Ik ben geen hard drugs expert... dus kweetni? lol
Deze laat ik dus in het midden.
Citaat:
De natuur is zeer goed in het ontwerpen van extreem gevaarlijke stoffen hoor
.

Klopt. Zeer giftig kan de natuur zijn, maar sommige giftige organismen die de natuur verder brengt moeten er nu eenmaal zijn. Ze zetten schadelijke stoffen om.

Citaat:
Je kent er niks van. Cocaïne is cocaïne of het nu in de plant zit of niet.
Coca bladeren zit trouwens in de nieuwe red bull cola. Toch legaal dan denk ik?
Maar kan goed kloppen dat ik er niets van weet. Hard is nooit mijn ding geweest.
Laat ons toch duidelijk stellen dat er een groot verschil is tussen het theetje en het brokske poeder he

Citaat:
De enige procedures die toepast worden zijn extractie en zuivering (en al zeker niet met "ammoniaksulfaat", wat technisch gezien niet bestaat, en als je ammoniumsulfaat bedoelt: totaal nutteloos).
Kan kloppen

Citaat:
Hetzelfde met DMT, LSA, psilocine, ... die rechtstreeks uit respectievelijk Ayahuasca (ofzoiets), morning glory en psychedelische paddestoelen geëxtraheerd kunnen worden.
Klopt... toch is dat een ander paar mouwen dan xtc, cocaine etc....

Citaat:
Daarentegen zijn MDMA en heroïne inderdaad semi-synthetisch: ze vertrekken van een natuurprodukt (sassafras-olie, morfine) en worden chemisch omgezet tot het gewenste eindprodukt.
Dus chemie.

Citaat:
Dus moeten alle verantwoordelijke gebruikers maar oprotten?
De verantwoordelijke gebruikers hebben hun wegen.
Citaat:
Ik heb het, legaal op voorschrift.
Dan toch niet in de vorm van speed om het door uwe neus te trekken.
ADHD patiënten krijgen ook ritalin. Maar daarom is dat niet hetzelfde goedje zoals het op de "markt" verkocht wordt he.

Citaat:
Simpel: zolang je anderen niet schaadt is het OK.
allez dan Uw mening, maar ik blijf resoluut TEGENSTANDER van een overall-legalisering

Citaat:
Ik kan u verzekeren dat cannabis op veel vlakken ernstig onderschat wordt.
En er zijn ook verkeerde settings voor cannabis: denk maar aan het besturen van een auto. Aan de andere kant is alles afhankelijk van de dosis. Een hele dag stoned liggen van de cannabis is véél erger dan een licht experiment met LSD.
Tuurlijk dat ze onderschat wordt... Toch gebeuren der stoned opvallend weinig auto accidenten dan op alcohol. Maar stoned en rijden is zowiezo altijd een no-go.
Klopt, een hele dag stoned liggen is al niet meer gezond.
Citaat:
Voor volwassenen: ja. Voor kinderen nee, voor pubers: je moet er mee rekening houden dat ze waarschijnlijk gaan experimenteren en slechte keuzes zullen maken. Het hoort bij opvoeden. Met het opgeheven vingertje afkomen haalt niks uit, buiten dat ze het achter uw rug gaan doen en dan verlies je alle controle. Ik zou echt liever hebben dat mijn kinderen experimenteren in mijn eigen tuin met stuff waarvan ik weet dat het OK is, dan ergens ik weet niet waar met mensen die ik niet ken, ver van alle hulp.
Dus gij vindt dat ALLE drugs zomaar in een speciaal winkeltje moet liggen? Beetje zoals een coffeeshop maar dan uitgebreider?
Als gij wilt dat uw kids liever experimenteren met homegrown stuff, zou het wijs zijn een freedom to farm beleid op te roepen. Ipv alle drugs direct op de markt te wensen. Dit gaat nooit lukken en ik hoop ook dat het nooit zal lukken.
Met het opgeheven vingertje komen gaat idd niet helpen, maar voorlichting wel zoals je aanhaalt. Het is ook belangrijk voor een kind dat de ouders niet in zo'n milieu zitten. Ik ben zelf ex grower en blower, maar mijn kind zal het nooit merken aan me.

Citaat:
ALs iets niet mag en je doet het toch, is het per definitie illegaal. Maar... er zijn wel gradaties. Als het legaal geproduceerd wordt, dan dan zullen ze het krijgen van een oudere persoon die het voor hen gaat aankopen. Daarmee is al een deel van het probleem opgelost: namelijk de hele ketting van productie tot verkoop (en dat is al heel wat). Alleen de laatste stap blijft illegaal en ik geef toe, het heeft er alle schijn van dat het aantal (jonge) experimenteerders zou toenemen, maar op termijn blijkt zich dat niet om te zetten in meer langdurige g ebruikers en meer probleemgebruikers (zoals in NL en Portugal al is aangetoond).
Klopt. Ik sluit me hier bij aan. Maar in NL en Portugal verkopen ze geen hard drugs he makker.

Citaat:
Planten ZIJN chemie, amen en uit. Verder vergeet je dat kweken van cannabis op vervuilde grond, sproeien met pesticiden en overmatig gebruik van meststoffen wel degelijk ongezond is.
Ge weet al te goed wat ik bedoel mag ik hopen? Chemie en plantaardig in de termen van hoe het overkomt he man. Tuurlijk dat alles chemie is, ons lichaam ook. Maar laat ons nu ook niet pietje precies gaan spelen he.

Tuurlijk dat "chemische" voeding en insecticide schadelijk is voor het eco systeem. Maar iemand dat voor zichzelf growed, rookt het ook op, en die houdt het dus ecologisch. Er zijn nu eenmaal bestrijders voor eetbare gewassen ook he.
Beendermeel, bloedmeel, guano, wormenmest gaat heus geen natuurramp over zich heen roepen.

Overigens probeert de gepassioneerde outdoor grower ongedierte te voorkomen ipv te bestrijden.

Citaat:
Volledig verkeerd. Cannabis is wel degelijk nog steeds strafbaar voor bezit en eigen gebruik, alleen heeft het de laagste prioriteit gekregen.
Voor eigen gebruik vliegde allesinds niet in den bak mag ik hopen.
Dat is op zich toch al heel wat?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 30 juli 2009 om 10:52.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden