Discussie: Limits to Growth
Los bericht bekijken
Oud 5 september 2014, 07:55   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Yup het is net die kortzichtige en egoïstische instelling die mede de grote oorzaak is van de ineenstorting van het systeem alsook het vernietigen van de biodiversiteit. Vandaar dat onder meer taksen zo onontbeerlijk zijn. Door mensen een kloten af te trekken kan men ze bewegen tot een andere levensstijl.
Maar wat is er mis aan de ineenstorting van het systeem en het vernietigen van de biodiversiteit ? We zullen nooit zover gaan als de vernietiging van de biodiversiteit die aan onze oorspong lag, namelijk het K-T event. De natuur zal zich wel herstellen, en bovendien, wat kan U dat nu schelen ? Moeten anderen met geweld gedwongen worden om minder goed leven nu omdat gij een paar dada's hebt zoals biodiversiteit en dergelijke ? Is dat een soort van drang van machtswellusteling dat gij graag mensen een kloot ziet aftrekken om uw dada's te realiseren ?

Zou ik dat ook mogen ? Ik zou graag zelfmoord plegen met een gigantische thermonucleaire bom. Mag ik dat ook forceren ?

In Irak zijn er ook zotten die graag mensen een kloot (en een hoofd) aftrekken om hun dada's te realiseren, en "mensen te bewegen tot een andere levensstijl". Is dat zo hip ? Al die mensen die andere mensen "een kloot willen aftrekken om ze te bewegen tot een andere levensstijl" ?

Ik kan uw antwoord al raden: "daar is geen politieke draagkracht voor" (met andere woorden, ge zult geen groot genoeg legertje dwingelanden op been kunnen krijgen om uwen dada door te drukken). Maar als de mensen "te egoistisch en te kortzichtig" zijn om UW dada te realiseren, dan is daar OOK geen politieke draagkracht voor !

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 september 2014 om 08:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden