Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2018, 17:19   #4986
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vermoed iets gelijkaardigs. Maar pas op voor vuile trukendoos. Zoals in GB waar men meer dan 100000 mensen uit labour zette die waarschijnlijk op Corbyn zouden stemmen. De deep state is op meerdere plaatsen de democratie aan het onderuit halen. En mensen zullen populistischer stemmen als een gevolg daarvan. Eenieder die maar geen fake kandidaat is. Daarom werd Trump verkozen trouwens. De rest van de republikeinen was fake. Net als de democraten buiten Sanders. Links of rechts is van ondergeschikt belang aan het worden.

Trukendoos: Wie; welke belangengroepen zijn dat allemaal ? Het is zeker geen homogeen geheel. Welke streken kunnen wij van hen als geheel of onafhankelijk verwachten ?

'Hun' belang is in ieder geval het hetzelfde; namelijk hun 'levenscarrière' op hun post uitzingen; links en rechts geld pakken waar je maar kan en met de Passat wind meezeilen; altijd maar 1 richting op. Onderweg op de oceaan kan menig bemanningslid overboord worden gekieperd worden of op en eiland als banneling worden achtergelaten. Dit voor het geval dat ze liever een andere kapitein zien. In uw quote gaat hierbij Corbyn op.

Deze 'mensen' zijn net als vogeltjes, ze weten niet waar ze mee bezig zijn maar kunnen wel een ingenieus te werk gaan om een nest te maken.

Dit zijn mijn woorden kort samengevat over de 'mensen' van Deep State.


Terug naar die die trukendoos. Besef je wel dat Trump zelf een grote trukendoos is ? Een hele grote te verstaan ? En als je deze hele grote trukendoos opendoet dan springt er een koekoek uit met een eindeloze reeks aan twitters..

Nu ga ik nog een stapje verder: Deep state heeft het voorelkaar gekregen ergens in een een 'belangrijke boom' een nestje te bouwen. Dan volgen de eieren en vervolgens de kuikens nietwaar ?

1.Tenzij er te weinig voedsel is, 2.een roofdief de eieren opeet of 'die' trukendoos weer opgaat en 3. diezelfde Koekoek haar ei in dat nest van die belangrijke boom gaat leggen.

Optie 2 staat dicht in de buurt van Corbyn.
Optie 1 staat dicht in de buurt van een kandidaat die niet aan campagnegeld kan komen.
Optie 3 kan Trump wel eens zijn.

Maar Bach, het is noch en vermoeden, noch een mening, slechts een fantasie van mij.

Maar laten we eerlijk zijn; we moeten kranten uit alle uithoeken van de wereld lezen om vervolgens onze eigen interpretatie te gebruiken wat mogelijk waar of onwaar is aan nieuws.

Laatste neigt naar fantasie of komt dicht in de buurt; 'betreft woordkeuze fantasie' ik kan er geen (ander) juist Nederlands synoniem voor vinden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 augustus 2018 om 17:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden