Los bericht bekijken
Oud 16 september 2019, 12:24   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Edelmetalen.. Ik ben niet zeker maar volgens mij moet elke aankoop daarvan (na betaling van 21% BTW) geregistreerd worden. Er zijn in de geschiedenis genoeg voorbeelden van vadertje staat die beslag legt op edelmetalen ten tijde van een financiële crisis. Of stel dat de waarde ervan in euro geweldig stijgt ten tijde van een crisis. Bij verkoop zullen ze je volgens mij harder gaan belasten waardoor je verzekering tegen de eurocrash teniet wordt gedaan. Ik ben een leek op dat vlak dus correct me if I'm wrong. Ik wil gewoon iets waardevast bezitten waar de (r)overheid/ het bankenkartel niet aan kan. ik hoor wel eens van mensen die het in kunst steken, maar daar ken ik niks van. Ik weet of niet of een kilo goud aankopen ergens op een ander continent via een erkende handelaar ook dezelfde BTW als hier in de prijs zal hebben.

Zilver zou je volgens mij nog in kleine hoeveelheden ongeregistreerd kunnen verhandelen, omdat het in prijs nog draaglijk is. Aangezien een kg goud ruim 30 000 euro kost lijkt het me dat je daar niet om de banken/ overheid heen kan, ook niet in ounces.

Over vastgoed en hoofdpijn.. Op sommige plekken in de wereld is het kopen van een appartement, zelfs zonder het te verhuren voor huuropbrengst, een zeer winstgevende zaak. Mijn vriendin (Latijns Amerika) heeft gekocht zonder hypotheek te nemen en kreeg daardoor een goeie deal. Nu 3 jaar later is het pand ruim 50% meer waard. Als we het renoveren nog een pak meer. Ik zie de mogelijkheden toch eerder daar. Ik denk ook dat de locatie en de lokale economie cruciaal zijn. België lijkt me niet de plek om geld in vastgoed te gaan steken.

Geld op een bank laten staan is levensgevaarlijk. Akkoord
Goud is vrijgesteld van btw, en vadertje staat weet niet wat gij in uw kluis hebt liggen dus hoe zouden ze dat aanslaan ?

Maple leafs bvb, munten van 1 ounce goud.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden