Los bericht bekijken
Oud 5 december 2014, 16:36   #1
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard Nieuwe forumlayout - discussiethread - Uw mening telt!

Bij deze wil ik een proces in gang zetten om tot een nieuwe forumlayout te komen. De achterliggende motivatie is om het forum als geheel overzichtelijker en toegankelijker te maken. Ik wil daarbij de andere forumgebruikers inschakelen, vermits ik zeker niet de enige met ideeën ben. Ik wil dit proces in drie fases doorlopen, waarbij wij eindigen met een gezamenlijk gecreëerd en verkozen, goed gemotiveerd voorstel dat we aan de forumbeheerders kunnen voorleggen.

  • In de eerste fase verzamelen we alle mogelijke wijzigingen die we graag zouden zien. Deze ronde is vooral bedoeld om na te gaan welke wijzigingen we graag zouden zien in subfora en categorieën. Dit kan gaan van zeer kleine ingrepen tot volledige herzieningen van het hele forum. Aan het einde van de eerste fase wordt met een uitgebreide stemronde nagegaan welke wijzigingen het populairst zijn.

  • In de tweede fase gaan we aan de slag met de gegevens die we verzameld hebben over de subfora. In deze ronde herorganiseren we de categorieën, welke subfora deze bevatten en op welke manier ze geschikt worden. Ook deze fase wordt beëindigde met een uitgebreide stemronde om na te gaan welke herschikkingen het meest populair zijn.

  • In de derde fase worden de gegevens uit de eerste en de tweede fase gebruikt om definitieve voorstellen te maken voor de totale layout van het forum. Van de voorstellen die in deze fase gedaan worden maak ik mock-ups in de stijl van het forum. De definitieve selectie wordt hier gemaakt op basis van twee stemrondes: bij ronde A kan op elk voorstel gestemd worden, bij ronde B slechts op de meest populaire voorstellen uit ronde A. Het voorstel dat de meest stemmen krijgt bij ronde B wordt het definitief voorstel waarmee we naar de moderatie stappen.

Elke fase krijgt een eigen thread. Deze thread is bedoeld ter discussie van het proces zelf.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 5 december 2014 om 16:40.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden