Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2018, 17:53   #3446
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Gazanen haten de amerikanen , het zijn Amerikaanse bommen en kogels die hen doden. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Zou de vs dan niet best haar bilaterale hulp aan de palestijnen volledig stoppen ? Geld uitdelen aan mensen die je haten lijkt me onnozel. Als ze de VS haten, moeten ze hun bedelnap naar anderen richten. Wie gaat dat budget dan invullen ?


Citaat:
Een oplossing voor wat of wie ????
De Amerikanen blokkeren al 50 plus jaar alle pogingen om tot een diplomatieke oplossing te komen. Trump gaat daar niets aan veranderen
Dat klopt van geen kanten. Zonder de amerikanen was er zelfs geen Oslo akkoord, en was heel de west bank al lang een onderdeel van Israël. Het is een open vraag wat er dan van de arabische bevolking geworden zou zijn. Al kan ik me daar wel enkele dingen bij bedenken.

Obama faalde volledig, omdat hij van Netanyahu een vijand maakte terwijl de 2 naties wel bondgenoten zijn. Trump pakt het anders aan : die is bezig met een deal op poten te zetten samen met Saoudi Arabië en met financiering vanuit de golfstaten. En het ziet ernaar uit dat ze de officiële vertegenwoordiging van de palestijnen, de PA dus, gewoon gaan links laten liggen en zelf iets uitwerken. Abbas zegt toch 'neen' tegen alles wat op tafel komt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden