Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2006, 19:59   #41
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Sommigen durven Vrijbuiter wel al eens rechts noemen. Waarom weet ik ook niet, ik ken vrijbuiter niet zo goed en op het eerste zicht lijkt het me toch niet zo rechts.
Het is het wel degelijk. Het komt rechtstreeks uit de schoot van het VB, hun website was er vroeger aan gekoppeld (die koppeling is nu weg, heb ik gemerkt) en een aantal figuren bij Vrijbuiter komen duidelijk uit rechtste hoek:[SIZE=2]Jan Creve (voortrekker van 'Vrijbuiter' en ex-VMO'er), Bruno Stevenheydens (Vlaams Blok gemeenteraadslid in Kieldrecht), Koenraad Logghe, Ivo Collier,... [/SIZE][SIZE=2]Met het tijdschrift 'Vrijbuiter' (en de strijd voor het behoud van Doel) probeert deze groep zich voor te doen als een nieuwe organisatie. De ideeën van het volksnationalisme of solidarisme (tegen de vakbonden) worden er slechts onopvallend in verwerkt.
[/SIZE][SIZE=2]Ze doen eigenlijk hetzelfde als het VB: symbolen schaken en een nieuwe inhoud geven zoals hun zwarte vlaggen, het 'kraken', enz.

Ik ben er eens op bezoek gegaan voor ik dit wist, heb Creve uitgebreid geïnterviewd en tijdens het interview kwam er nog een VB-er binnen die ook ex-VMO was (zei hij zelf) en behalve een Vlaamse leeuw op zijn jas, ook het Odal-teken had opgenaaid.
[/SIZE]

Laatst gewijzigd door kaatd : 18 mei 2006 om 20:02.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden