Discussie: AI to the rescue
Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2021, 10:48   #22
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Om de kwaliteit van de posts de verbeteren stel ik voor om AI te gaan gebruiken.
Die AI kan pontifex gaan vervangen want zelfs de meeste rare kronkels van pontifex kan een AI ook leren en toepassen.
AI is tegenwoordig zeer toegankelijk. Het catalogeren van freeformat tekst is vrij eenvouding en dus stel dat pontifex dit idee genegen is dan zou hij een 300 tal posts een kwaliteitslabel kunnen geven, en een persoonlijke aanval te detecteren.
Hiermee kan ik gemakkelijk een AI inleren.
Dan gebruiken we allemaal die AI op het moment dat je iets post.
Als de kwaliteit van uw post beneden een bepaald niveau is of een persoonlijke aanval bevat krijg je een waarschuwing en de kans op uw post bij te werken alvorens te posten. Je kan zelf beslissen om de post toch te laten doorgaan maar die post wordt dan gemarkeerd voor pontifex als potentieel persoonlijke aanval.

Ik heb al banpunten gekregen voor PA's die ik helemaal geen PA's vindt, maar dat terzijde kan ik wel begrijpen dat de kwaliteit van posts naar omhoog moet. Want als we in eigen boezem kijken wordt er hier serieus gezeverd en eigenlijk weinig echt gediscussieerd. In feite worden beledigingen over en weer gezwierd maar dan verdoken.

Zo'n kwaliteitslabel kan dat dus gemakkelijk detecteren en vooral naar de smaak van pontifex.
Ik zou met plezier zoiets willen bouwen als het in .NET mag. Dit platform biedt mij de nodige api's aan en aangezien .NET op alle platformen draait is het enkel de kwestie om het in dat forum platform te krijgen.

Op die manier zal de kwaliteit stijgen, en de frustraties van onterechte bans verminderen aangezien je bij voorbaat te zien krijgt dat je banpunten boven het hoofd hangen omdat uw post beoordeeld wordt voor hij gepost wordt. Een en ander kan gebruikt worden om geleidelijk aan de lat hoger en hoger te leggen wat mijn inziens nodig is.

Dit is geen censuur aangezien je nog altijd zelf kan beslissen om toch te posten. Al vraag ik me dan af wat voor zin het heeft om iets te posten waarvan je weet dat het je redelijk waarschijnlijk banpunten zal opleveren.

AI moet ingeleerd worden. Ik hoop dat met een 300 tal posts die AI al ingeleerd kan worden, kan zijn dat het er 1000 moeten zijn. Dat vraagt wat effort van pontifex. Maar me dunkt dat zich dat dan achteraf terug betaald aangezien hij daarna minder moeite moet doen om zaken na te kijken.

Het driehoekje mag dan verdwijnen zelfs.

De technologie is er, en de kunde is aanwezig in mijn persoon om het te inplementeren. Die AI gaat een verlengstuk zijn van pontifex en ingeleerd worden naar zijn oordeel en niet het mijne.

We kunnen het zaakje inleren met 300 posts en er dan een stuk of 100 gebruiken om te testen of die AI doet wat pontifex wil.

Verschillende labels zijn mogelijk :
- bevat scheldpartij aan politicus
- gebrek aan argumenten
- persoonlijke aanval
- aanzetten tot haat
- godwin gelul
- offtopic (gaat ne moeilijke zijn denk ik)
lijst te bepalen door pontifex met zaken die hem storen
labels met positieve zaken kan uiteraard ook :
- goed geargumenteerd
- on topic

zelfs het indelen in subfora aan de hand van de openingspost moet mogelijk zijn.
Beste,

Er zitten op het eerste zicht een paar schitterende ideeën in uw voorstel.


Pontifex.
Pontifex is offline   Met citaat antwoorden