Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2020, 13:49   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is dit niet eerder uw agenda?
-De keuze tot abortus afschaffen is dwang.
- Homoseksualiteit opnieuw bekijken als te behandelen afwijking en opnieuw in het strafrecht plaatsen is dwang.
- Vrouwen aanmoedigen tot huis en haard is ook beperkend voor de kansen van vrouwen op de arbeidsmarkt.
-Je kinderen niet toestaan om het geloof te verlaten is dwang...
Neen, dat is mijn (?) pad niet. Al meermaals heb ik onderstreept hoe ik als democraat de waarde van de vrije meningsuiting heel hoog acht. U niet, want u hebt al meermaals aangegeven dat u bepaalde meningen als strafbare zaken ziet.

Dan even het rijtje overlopen:

Als de Belgische overheid hard drugs strafbaar acht, ontneemt ze de burger een bepaalde keuze in de genotmiddelen. Is dat dan ook dwang?

Nergens schreef ik homoseksualiteit strafbaar te stellen of van overheidswege als "te behandelen afwijking" te omschrijven. Beweert u het tegendeel, voel u vrij mij als bewijs te citeren.

Vrouwen de financiële zekerheid bieden dat ze omwille van gezin of andere situaties (bijvoorbeeld inwonende zieke bejaarde), is helemaal niet beperkend. Het is bevrijdend.

In het geloof zijn mijn kinderen vrij. Geloof binnen de context van dwang en druk is geen levendig geloof. In ons gezin wordt het geloof beleefd en vormt een onderwerp van gesprek. Niet van "moeten of je-gaat-wat-meemaken".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden