Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2020, 17:29   #27
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, pedofilie en homofilie horen in hetzelfde schuitje: afwijkingen op het normale seksueel patroon. Een man voelt zich aangetrokken tot een vrouw en omgekeerd. Wie zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht, wijkt hiervan af. Wie zich seksueel aangetrokken voelt tot niet-mature kinderen, wijk hiervan ook af.

In onze vrije democratische rechtstaat mag ik inderdaad geloven dat er voor die oriëntaties misschien wel eens genezing of beheersing mogelijk is. "Duiveluitdrijving" heb ik in deze nooit aangehaald of ter sprake gebracht. Hier laat uw geheugen u toch in de steek, beste alice.

Natuurlijk beslissen ouders over allerlei zaken voor hun kinderen. Je beslist als ouder niet zelden over de school van je kind. Je stemt in of keurt af dat je kind met bepaalde vriendjes en vriendinnetjes omgaat. Je neemt een beslissing over cadeautjes. En het is normaal dat een ouder ook op het gebied van waarden, levensbeschouwing het kind opvoedt binnen een bepaald patroon. Alleen laat geloof zich niet dwingen. Je kan een kind wel aangeven dat het zijn bord moet leeg eten, maar je kan een kind niet de opdracht geven "En nu ga je geloven". Geloofsoverdracht gebeurt dan ook binnen de beleving van dat waardenpatroon, zoals wij hier doen binnen ons gelovig gezin.
U stigmatiseert en discrimineert, pedofilie is strafbaar, homoseksualiteit daar mee vergelijken is bewust dit doen.

Niet mijn geheugen laat me in de steek, wel uw morele eerlijkheid, het gaat niet over " misschien wel eens" maar gewoon stellen dat je als homoseksueel geen recht op bestaan hebt vanuit die identiteit.

Het " normale seksuele patroon" bestaat niet, wel diversiteit, waar pedofilie omdat het gaat over ongelijke relaties niet onder valt. U weet dit heel goed maar uw religieuze dogma's maken ieder redelijk gesprek tot een mentaal bloedbad. Erger, u wilt er nog een lintje voor ook.
alice is offline   Met citaat antwoorden