Discussie: Autodidacten
Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2016, 10:05   #10
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Onder begeleiding van "een hoogleraar"? Onder begeleiding van verschillende hoogleraren, assistenten, docenten, eventueel met praktijkstage, ... U stelt het wel heel simpel voor.
ja,ok dat zal dan wel zo zijn en goed ook .Heb er totaal geen ervaring mee.

Zowel in mijn zelfstudie recht als in mijn zelfstudie wiskunde leerde ik zoals men dat vroeger deed .

"leer van de meester zelf ,Lees Euler "

Ik ging dus naar de rechts of wiskunde bibliotheek aan de universiteit en begon boek per boek de eerste 10 blz te lezen (samenvatting en korte inhoud ,meestal in het voorwoord vervat°).
na 1 a 2 jaar had ik een goed begrip van wat er allemaal in het vak bestond en dan ging ik dieper op bepaalde onderwerpen in afhankelijk van de behoefte die ik had vanop mijn werk.
In de wiskunde faculteit kwamen studenten aan mij vragen waar ze iets konden vinden en meestal kon ik dan antwoorden met '4E rij ,knal geel boek links in het midden°)

heb dit 30 jaar gedaan omdat ik niet zoveel moest werken en toch geld genoeg had.

is gestopt in 2006 met opkomst google en internet databases.

Vroeger ging ik wekelijks 3 a 4 dagen (als ik niet in Tenerife was)naar de rechtsfaculteit en las alle rechtstijdschriften of nam photocopies van belangrijke arresten en las ze dan in Tenerife aan het zwembad van mijn hotel.

Dus als autodidact heb ik inderdaad totaal geen curriculum en zou ik niet kunnen werken noch als advocaat,noch als ingenieur, noch als wiskundige.
Gelukkig heb ik mijn eigen beroep zelf uitgevonden.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden