Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2019, 14:39   #478
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik denk het niet. Anders had ik het niet moeten herhalen.
Hoop doet leven dat je het zou begrijpen.

Citaat:
Er is niets rationeel aan afnemend grensnut. Het is essentieel in het overleven in een veranderende omgeving en als omnivoor. Een koalabeer lust altijd eucaliptus, een panadabeer altijd bamboe.
Maar wij zijn het eens. Ik was degene die "ademlucht" hier al aanhaalde. Er zijn dingen die in een zeker domein (ttz tot aan een zekere hoeveelheid) geen afnemend grensnut hebben. Omdat ze vitale functies vervullen.

En als er nu 1 commodity die eigenschap NIET heeft, dan is het wel een drug.

Citaat:
maar voor de tabaksplant is het gebrek aan afnemend grensnut zeer nuttig.
probeer uw antropocentrische oogkleppen af te zetten.
Gij kent de definitie van "utility" dus zodanig slecht, dat ge zelfs niet weet dat ze geldt voor de consument en niet voor de producent ? Dat is nochtans BIJZONDER elementair hoor.


Hier:

https://www.investopedia.com/univers...economics5.asp

Citaat:
Underlying the laws of demand and supply is the concept of utility, which represents the advantage, pleasure, or fulfillment a person gains from obtaining or consuming a good or service.
Het is niet de tabaksplant die tabak consumeert en een "onbegrensd grensnut" heeft bij het consumeren van tabak he.

En voor de menselijke consument is het voordeel dat hij doet door veel tabak te consumeren, eigenlijk negatief, want van het pretje van cigaren te roken moet je het lijden van longkanker en dergelijke aftrekken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2019 om 14:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden