Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2014, 10:47   #99
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Insgelijks over labeltjes mbt. wat u 'democratie' noemt. Uw voorgestelde systeem is populistisch.
Ik plak daar geen labeltje op. Ik gebruik de betekenis van het woord. "Democratie" komt van "demos kratein", wat "het volk heerst" betekent.

Dat is geen labeltje.
Dat is geen verzinsel.
Dat is geen interpretatie.
Dat is de FUCKING BETEKENIS VAN HET WOORD. HELLOOOOOOOOOO!!!!!!

Hoe moeilijk is het?

Citaat:
Nergens ter wereld is er zo'n rigide systeem (zonder grondwet) dat de benaming democratie krijgt.
Inderdaad, nergens ter wereld zijn politici zo dom om hun macht uit handen te geven. Nergens ter wereld is men niet bezig met het camoufleren van een ondemocratisch systeem door er het labeltje "democratisch" op te plakken.

Hoe zou dat nu toch komen?

Citaat:
Dat u dat wel doet, dat is uw - onterechte - keuze.
Ik wist niet dat de betekenis van een woord hanteren onterecht was. Mij lijkt het eerder onterecht om een systeem waar het volk NIET aan de macht is te labelen met een woord dat slechts van toepassing is wanneer het volk WEL aan de macht zou zijn.

Maar het staat u natuurlijk vrij om mensen te blijven voorliegen en de ondemocratische machtsstructuur te helpen in stand houden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden