Los bericht bekijken
Oud 14 november 2017, 11:57   #26
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/13/krakerswet/En nu wordt het plezant zoals het in een rechtstaat hoort...

Hoe durft men een dergelijk onding in het parlement goed te keuren... Die huiseigenaars kunnen naar hun eigendom fluiten — als het lukt om er 1 krakersgezin uit te krijgen kan er een ander in de plaats komen en begint het circus van voren af aan.
Weer wat lekkers voor de "advocaatjes".
WAAR BLIJFT DE RIJKSWACHT ??
Citaat:
Gaan ze wel in beroep, dan moet de vrederechter beslissen wat er voort gaat gebeuren.
Dus dankzij de snelle aangepaste wet:

Dag 0: Ik merk dat er krakers in mijn huis zitten. Ik stap meteen naar de politie. Die neemt dan enkele dagen om de krakers te identificeren en nodigt ze uit tot een verhoor.

Dag 4: De krakers zijn verhoord.

Dag 6: Het parket maakt een bevel tot ontruiming op, en laat dat aanplakken.

Dag 7: Het bevel wordt aangeplakt, en de krakers hebben 8 dagen de tijd.

Dag 15: De krakers zwaaien met een eenzijdig verzoekschrift bij de vrederechter. Uitzettingsbevel opgeschort.

Dag 25: De vrederechter moet een uitspraak doen binnen 10 dagen (haalde ik uit die wet), die het beroep van de krakers beoordeelt.

Als het verworpen wordt; gaat uitzettingsbevel terug in.

Dag 26: Ik sommeer de politie dat ze er nog altijd inzitten, en eindelijk wordt manu militari iets gedaan.

Dag 27: Na een kleine maand kan ik mijn huis terug in. Mijn vertrouwen in het gerecht en de politie is ongeschonden.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden