Los bericht bekijken
Oud 6 september 2004, 20:22   #21
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Neen, ik meen niet dat we Nederland op het vlak van de huizenbouw moeten volgen. Op vlak inspireer ik mij veel liever op Duitsland: strenge stedebouw maar grotere vrijheid in de huizenbouw. Het resultaat liegt er dan ook niet om: in Duitsland heb je mooi uitgebouwde dorpskernen, maar met een verscheidenheid aan allerlei huizen. Juist dat mis ik soms in Nederland.
Tja, in Duitsland heeft men weer iets meer ruimte dan in Nederland, waardoor er grotere kavels zijn. Bovendien bestaat in Duitsland de traditie om zelf je huis te bouwen, iets wat in Nederland nauwelijks gebeurt.

Dat neemt niet weg dat men ook in Nederland uitgekeken raakt op de eentonige en dichtbebouwde nieuwbouwwijken zoals die nu nog worden aangelegd. Waarschijnlijk zullen er in de toekomst wijken met iets ruimere kavels ontstaan en zullen de kopers hun eigen invulling kunnen gaan geven aan hun woning. Daar wordt nu al op grote schaal mee geëxperimenteerd. Mensen die gewoon niet houden van nieuwbouwwijken zal dat echter nog steeds niet bevallen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden