Los bericht bekijken
Oud 14 december 2018, 10:49   #40
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het echte 'ik' weet dat 'goed' en 'slecht' gewoon hetzelfde is... maar ons verstandelijk 'ik' wil ons iets anders wijs maken en wij, dwaze verstandelijke mensen, zijn meer en meer de weg kwijt...
Goed en slecht zijn niet hetzelfde.
Zou dat zo zijn dan zou je alle rechtbanken op moeten heffen en zou de hele maatschappij instorten.
Elke maatschappij heeft regels nodig en ook jij.
Ook de logica bestaat uit regels, dat is de dialectiek van Zijn en Niets, als positief en negatief en ook als goed en kwaad.
Wel vormen goed en kwaad een eenheid, zo dat in het goede ook altijd wel iets kwaads schuilt en omgekeerd en het ene in het andere verandert.
Citaat:
Ken jij vliegtuigen die, zonder de minste voorbereiding, op hun instinct, de weg kennen van hun winterplaatsen naar hun zomerplaatsen???
Vliegtuigen hebben helemaal geen instinct.
Citaat:
Ken jij robots die vanaf hun geboorte kunnen lopen, hun voedsel kunnen vinden, zichzelf kunnen beschermen...
ik ken ze niet.
Citaat:
Oh de mens kan veel en leert elke dag bij, maar of hij daardoor dichter bij de kern van zijn eigen zijn komt of eerder verder en verder ervan verwijderd wordt???
Het Zijn van de Mens is zowel heel dichtbij als IK en WIJ en ook heel ver weg als oneindig.
En als oneindig één met God te zijn.
Alleen maar dichtbij te zijn is niet de waarheid van de Mens.
Hoewel ik dan aan het microwezentjes kan denken die zeer dichtbij in ons zitten als onze kern.
Heel dichtbij en toch ook heel ver weg, dwz veel verder ontwikkeld dan wij.
Citaat:

Er wordt eeuwen geleden al voorspeld dat wij voor heel moeilijke tijden staan, en elke dag laat de waarschijnlijkheid van die voorspellingen meer en meer zichtbaar worden...
en zoals in het verleden, loopt de mens er in al zijn dwaasheid met zijn ogen wijd open, maar ziende blind, er regelrecht in...
Zo is het, de moderne mens is ziende blind, niet alleen qua milieu vervuiling en kapitalisme, maar ook voor mijn atoomtheorie.
Daar wil de mens al helemaal niks van weten.
Maar op de lange duur worden de problemen opgelost en komt de mens steeds beter tot verstand.
Zo niet wij dan andere planeten in het heelal.
Citaat:
Oké, daarna zal hij weten dat het verstand de zoveelste grote verdwazing was en waarschijnlijk dat daarna hij ook dat werktuig zal weten te gebruiken zoals het hoort; maar vandaag de dag kan ik alleen maar mijn hart vasthouden bij zoveel achterlijkheid...
Toch zal het verstand zijn eigen problemen op moeten lossen.
Met het hart alleen kom je er niet.
Het hart kan bloed door het lichaam pompen, maar verder niet.
En behalve het wetenschappelijke verstand is er ook nog het hogere denken van mijn atoomtheorie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden