Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2018, 13:01   #67
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ze heeft (via jou) geen verblijfsrecht meer.
Ze heeft de echtelijke woning verlaten in januari 2015 (na een paar maanden dus).
Pas in mei komen de inspecteurs mij ondervragen, terwijl ze al heel die tijd in het buitenland zat.
Ze had een F-kaart die voor 5 jaar geldig was.
Die heeft ze nog steeds.
Dus hoe kan je dan zeggen dat ze via mij geen verblijfsrecht meer heeft?
Het gerecht heeft die kaart niet ingetrokken.
Haar volgende slachtoffer contacteerde mij, en stuurde mij een scan van die F-kaart.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hoe is jouw klacht geseponeerd en wat wil je nog meer?
Dat is niet echt duidelijk.
Ik werd niet opgebeld, niet gemaild of op een andere manier gecontacteerd om te zeggen dat men niets meer ging doen.
Pas toen ik zoveel tijd later belde om te weten hoe het met mijn dossier zat, zei men telefonisch dat er dus niets meer ging gebeuren, vermits ze in het buitenland zat.
Dus : het is voldoende om hier een F-kaart te bemachtigen (schijnhuwelijk, alle middelen zijn goed) en uw domicilie in het buitenland te zetten, en dan
is dat OK?
Wat ik nog meer wil?
Dat haar F-kaart ingetrokken wordt, dat zij teruggestuurd wordt, natuurlijk.
Het is als geld stelen, het is toch niet voldoende dat er ooit eens gezegd wordt : die had dat niet mogen doen?
Of bent u voor open grenzen?
En daarbij, wat ik heb meegemaakt vind ik even erg als een verkrachting, dat is een soort misbruik op psychisch en andere vlakken.
Dat zomaar klasseren, ik vind dat schandalig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als 'illegaal' kan ze natuurlijk onderduiken (tot ze wordt opgepakt en een nieuwe relatie met iemand anders beginnen enz). Blijkbaar bestaat er ook zoiets als 'relatie met een illegaal' die men kan proberen te legaliseren ofzoiets.
Ja, en dan maar zeggen dat ons beleid onmenselijk en hardvochtig is...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden