Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2018, 08:44   #19
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Synthetisch drugsgebruik - Christal meth - is een zeer groot probleem in Brazilië. Het is een drugs dat hersenen structureel verwoest en tot onhandelbaar gedrag leidt.

Piepjonge daders zijn al half hersendood, blokkeren wegen, en schieten hun semi automatische geweren leeg op onschuldige voorbijgangers. En u wilt zeggen dat het in Brazilië in jaren 70 nog erger was. Laat me niet lachen !!
De militaire dictaturen waren waren een duistere tijd. Ergens verbaasd het me dat de Brazilianen iemand kiezen die onvermijdelijk doet denken aan die tijden en openlijk weinig respect doet blijken voor de democratie. Bolsobaro bespeelde de juiste snaren...links voorstellen als communisten (wat niet het geval is), de belofte van jobs en veiligheid (op zijn Trump's). Dat laatste thema is inderdaad belangrijk zoals u hier ook aangeeft. Vergelijk het met Duterte in de Filippijnen. Het verschil is dat Duterte geen VS pion is en Bolsonaro zit duidelijk meer in de VS imperiale lijn.

Het zou me verwonderen dat staatsgeweld het veiligheidsprobleem in Brazilië zal oplossen. Maar de Brazilianen vragen om een autoritaire leider en dat is wat ze kregen (waarschijnlijk zullen krijgen). Als Bolsonaro de multinationals en de VS niets in de weg legt zal hij zowat mogen doen wat hij wil zonder kritiek te oogsten van westerse leiders en westerse main stream media. Tot en met extrajudiciële executies toe. Zo gaat dat nu eenmaal.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 oktober 2018 om 08:48.
Bach is offline   Met citaat antwoorden