Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2021, 12:01   #2072
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
"De Elite"

Sjonge, jonge.
Als het die kant op gaat is doorgaans alle hoop verloren, dan zitten we in Wappie-land.

Ik ga u eens een artikel copy pasten over "De Elite" en hoe men ze tracht in stand te houden in uw paradijs, Rusland.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210610_97758301
Ik ben geen Rusland lover, ook geen VS lover en al zeker geen China lover. Genoeg ontkenningen, ik ben een Hagenees die trots is op mijn stad, land en taal. Ik ben een voorstander van referenda en een Nexit omdat de compleet niet democratische EU ons eerder in een Chinees systeem vrot dan onze vrijheid en democratische verworvenheden respecteert.

Wat in Rusland gebeurt, gebeurt hier ook maar door naar Rusland te wijzen hoeft men niet in de eigen keuken te kijken. Daarmee wil ik niet goedpraten wat er in Rusland gebeurt. Het is meer dat in mijn ogen het nemen van eigen verantwoordelijkheid veel volwassener is dan wijzen naar een ander om je eigen fouten te verhullen.

Van daaruit geredeneerd heb ik al aangegeven dat Oekraïne zijn eigen verantwoordelijkheid dient te nemen omdat MH17 in hun luchtgebied is neergestort en dat ze daarom voor het internationale recht ten alle tijden verantwoordelijk zijn. Nu wordt dit ontweken door naar Rusland als schuldige te wijzen. Ook heb ik aangetoond dat Oekraïne, buk raketten en een neergestort toestel al eerder hebben geleid tot een groteske ontkenning door Oekraïne. Tenslotte blijf ik benadrukken dat de nabestaanden het grootste slachtoffer zijn van deze groteske propaganda oorlog.

Hier in Nederland heeft de kwestie Omtzigt aangetoond dat het CDA (Christen Democraten) eerder door lobbygroepen aangestuurd wordt dan door de leden. Komt aardig overeen met uw verhaal over Poetin zijn Rusland.

Hier in Nederland worden politici in de pers op een karaktermoord getrakteerd wanneer ze te populair worden cq populaire gedachtes uiten. Pim Fortuijn betaalde er zelfs met zijn leven voor.

Hier in Nederland wordt het nieuws bepaald door media die onderdeel zijn van grote multinationals gevestigd in België (alle landelijke dagbladen) en Luxemburg (RTL) naast de staatsomroep. Echte onafhankelijke pers is zeldzaam en wordt door de gevestigde partijen op zijn minst als dubieus weggezet.

Mijn punt is meer dat naar Rusland wijzen een stereotiepe gedraging is voor alles wat blind achter de VS doctrine aanloopt. Rusland is geen Sovjet Unie meer doch zo wordt er wel nog steeds op gereageerd vanuit aangeleerde stuiptrekkingen. Dat is waarom ik aangaf dat de Russische maatschappij anders is dan de westerse en ook anders is dan hoe het was in de Sovjet Unie. Zowel het patriottisme als de orthodoxe religie zijn nu steunpunten voor de Russische identiteit en dat was 70 jaar taboe in Rusland door de overheersing door de communisten in hun Sovjet era.

De enige die baat heeft bij het bashen van Rusland door het westen, is China. Verdeel en heers noemen ze dat. In tegenstelling tot Rusland zijn daar nog wel communisten aan de macht en die vinden het prachtig wanneer de katholieken en christenen enerzijds en de orthodoxen anderzijds tegenover elkaar staan. Commies moeten niets van religie hebben en zien dit alles handenwrijvend aan.

En wat gebeurt er hier? De Atlantische route wordt ingeruild voor de zijderoute en de natuurlijke bondgenoot van Europa Rusland blijft een gecreëerde vijand omdat dat eerst de VS en nu China het beste uit komt.

Onze politici, zowel in Nederland als België, zijn daarin eerder vazallen van eerst de VS economie en systeem en nu steeds meer van China en hun economie en systeem.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline   Met citaat antwoorden