Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2015, 18:42   #61
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Serieus? Facebook, youtube en google kan u openen in China?


Het is er inderdaad veilig. Maar problemen worden daar toch anders aangepakt dan hier.
Mijn schoonouders wonen in een groot appartementen complex; Toen er wat problemen waren (oa. met de gemeenschappelijke parking) en enkele eigenaars zich begonnen te verenigen om te klagen stuurde het management (vergelijkbaar hier met syndicus) een knokploeg op de eigenaars af. Probleem opgelost.
De beschaving is daar een dunner laagje dan bij ons.

Ik ken nog een leuk verhaal wat er met de populaire burgemeester van Shenyang is gebeurd 15 jaar geleden. Dat was geen 'positieve politiek'.
Nooit problemen gehad met FB, youtube en google. Enige is dat je meer informatie haalt uit baidu maar das omdat dit meer gericht is op chinezen. Google kan ook de input niet uitvinden.

Nooit problemen gehad met knokploegen en dergelijke maar vind de beschaving er niet slechter dan bij ons. Zeker als je die bende halve garen vandaag zag rondlopen in Brussel. Er was er geen een die voor zichzelf wist waarom ie betoogde. Tegen de regering ja, maar derna enkel quatsch. In china denken de mensen zelf wel nog wat na. Meesten hebben ook gewoon respect voor de overheid.

Corruptie heb je overal, ook in Belgie. In china gaan ze die executeren om een signaal uit te sturen naar anderen die hetzelfde in ogen hebben, in belgie laten ze die in het parlement zitten en beslissingen nemen...

Is wat mijn vrouw over klaagt. Doordat we de mensenrechten per se willen toepassen zijn we zwak voor iedereen die denkt zich hier alles te mogen permiteren.
Bollywood is offline