Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2018, 15:06   #123
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ten eerste moet ik niks, ik ben een liberale vrije denker en ik zeg mijn mening hoe ik die wil. Dat is mijn vrijheid. Ik weet dat dictatoriaal denken nu eenmaal vasteroest zit een linksdenkend brein maar ik wilde dit toch even duidelijk maken.

Onze justitie is hypocriet, wereldvreemd en werkt met twee maten en twee gewichten. Waarden, wetten en normen zijn afhankelijk van wie er spreekt en niet van wat deze wetten, waarden en normen inhouden.

Het punt is dat een rechter heeft beslist dat deze meisjes hun hoofddoek mogen dragen op school, terwijl er in het schoolreglement staat dat hoofddeksels niet toegelaten zijn, maar de rechter heeft dat nu verworpen door zijn uitspraak. Dit is discriminatie want andere studenten mogen nog steeds geen hoofddeksels dragen (hypocriet). Zijn argument was dat het een uiting van religie is, maar mijn punt is net dat dit argument onjuist is, aangezien er nergens in de islamitische leer staat dat je een hoofddoek zou moeten dragen (De rechter weet dit niet omdat hij wereldvreemd is). Het wordt ook niet aangeraden of aangemoedigd. Het staat er volledig los van. De rechter heeft dus een uitspraak gedaan die fout is. Hij linkt uiting van geloof onterecht aan een uiting van mode en trend. Ofwel laat je hoofddeksels toe op school ofwel niet. m.a.w. als je een hoofddoek toelaat, laat je ook een hoed toe, een mijter toe en een tempeliershelm toe.

Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om een eenvoudige regel te volgen? Die vrouwen hadden uiteraard het recht om hiermee naar de pers en de rechter te gaan, en dat weten ze goed genoeg (ze kennen de weg om ons eigen systeem tegen onszelf te gebruiken maar al te goed)

Zelfs in functies waarbij een uniform vereist is moeten en zullen ze hun eigen culturele symbolen toevoegen en vermengen met de bestaande, omdat dit de stap naar een totale onderwerping verkleint. Want dat is wat "al islam" betekent: onderwerpen. Het is een geloof dat gebaseerd is op de verovering van een land. Het is een geloof met een militaire en koloniale basis.

Ze zeggen toch dat we allemaal diversiteit moeten promoten en niet zwart/wit en wij/zij mogen denken. Lees de Koran eens, het is niks anders dan wij/zij, zwart/wit en goed/slecht. Wij moslims, zij ongelovigen, wij broeders, zij bezetters, wij strijders, zij vijanden... en ga zo maar door. Als er 1 ding is dat radicaal vierkant en haaks op diversiteit, integratie en harmonisering staat dan is het de islam. De Islam is ontstaan tijdens de kruistochten, het is een verzetbeweging tegen het Westen, tegen het katholicisme en tegen onze cultuur.

Zij willen zich niet integreren in onze cultuur, zij willen onze cultuur integreren bij de islam.
Sorry dat ik me even kom moeien in uw betoog, maar ik vraag me af wat nu het juiste probleem is.

Soms heb je het over 'De Islam' en soms over mensen die 'De Islam' volgen. Maar zijn de mensen het probleem of is het de Islam op zich en bovenal, hoe zou je het oplossen?

Loop je niet het risico dat eender welke maatregel je neemt een omgekeerd effect heeft? Het is een beetje zoals met antibiotica, men moet daar ook voorzichtig mee omspringen want anders creëert men resistente bacteriën.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden