Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2003, 16:35   #17
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat partijen hun macht niet graag delen kan ik nog begrijpen maar dat verstandige burgers zoals jij ze onvoorwaardelijk willen blijven afstaan inplaats van een deel van die macht op te eisen, dat is voor mij inderdaad onbegrijpelijk.
Dankuzeer voor het compliment. Ik bloos ervan

Ik sta mijn macht niet onvoorwaardelijk af. Om de vier jaar maak ik de rekening op. Als mijn verwachtingen niet zijn ingelost dan komt dat

- ofwel omdat de meeste mensen andere verwachtingen hadden en daarom op andere partijen hebben gestemd
- ofwel omdat ik het partijprogramma waaraan ik mijn stem heb gegeven niet genoeg kende
- ofwel (uitzonderlijk) omdat ik de mensen in die partij verkeerd heb ingeschat (ze waren bijvoorbeeld helemaal niet zo competent als ik wel gedacht had; of ik heb me laten misleiden door een mooi snoetje )

In de laatste twee gevallen heb ik enkel mezelf te verwijten; in het eerste geval heb ik niemand te verwijten.

Zelfs als ik vind dat alle politici zakkenvullers zijn, dan nog heb ik enkel mezelf te verwijten dat ik aan te zijlijn sta te kankeren, i.p.v. daar iets aan te doen en zelf in de politiek te gaan. (daarvoor hoef ik nog niet eens een nieuwe partij uit de grond te stampen; "laten alle andere SP.a'ers zakkenvullers zijn, ik zal tenminste eerlijk zijn tegenover mijn kiezers").

samengevat: het is altijd gemakkelijk de schuld op anderen geschoven.
wardje is offline   Met citaat antwoorden