Discussie: pensioenen
Los bericht bekijken
Oud 14 april 2007, 14:59   #12
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalima01 Bekijk bericht
Die informatie heb ik gevonden in Trends . Daarin staat : geliddeld pensioen ambtenaar/jaar 20000€, 'gewone' werknemer : 10000€
Volgens mij is dit 100%. Hoe komt dit ? Is de afhouding van het loon in België verschillend ? Indien die gegevens kloppen (waaro niet) dan is er toch iets mis in dit land
De discussie tussen loon-weddetrekkende en ambtenaar is eindeloos.
Maar toch even enkele punten.
extra-legale voordelen nul komma nul : maaltijdcheque, dertiende maand, bedrijfsauto, groepsverzekering,....voor de ambtenaren.
Eén op drie werkt nog na 50, een ambtenaar kan op zijn/haar vroegste op 60 op pensioen.
Mijn gevoel is dan ook dat privé-werknemers gewoon vroeger stoppen met werken.
Maar goed, ik ben het volkomen met u eens dat er teveel zijn , maar dat komt wel door alle niveau's : gemeente, provincie, federaal, gewest.
Bovendien lijkt het mij logisch dat het niveau, dat een ambtenaar tewerk stelde, daar ook de pensioenlast van draagt.
Maar we moeten toch opletten, toen Van Grambergen minister van ambtenaren op vlaams niveau was, waren daar tot grote ontsteltenis 5000 ambtenaren bijgekomen ondanks een zogezegde aanwervings-stop.
Dus een vraagje aan Koen: WalloBrux heeft zeer veel ambtenaren, moeten zij daar niet de pensioenlasten van dragen, evenals het vlaamse niveau ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 14 april 2007 om 15:04.
boerenverstand is offline