Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2019, 06:03   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard Diplomatieke rel tussen Duitsland en Italië na arrestatie kapitein migrantenboot.

Diplomatieke rel tussen Duitsland en Italië na arrestatie kapitein migrantenboot.

Citaat:
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Heiko Maas, heeft Italië gewaarschuwd voor het ‘criminaliseren’ van organisaties die migranten redden op de Middellandse Zee.
Zoals u ziet blijven de Duitsers het 'wir schaffen das' hoog in het vaandel dragen.

Dit is gewoon te gek voor woorden wat de Duitsers doen.

De vrouwelijke kapitein zal naar alle waarschijnlijkheid voor eigen rekening en tegen betaling wat illegalen/migranten verscheept hebben.

Ik vind dat men het nog beleefd opgelost heeft want die boot had al terug aan het varen moeten zijn van waar de migranten ingescheept geweest zijn.

Maar er zijn al 'landen' die ze met enige graagte willen opvangen:

Wat er met de veertig migranten zal gebeuren, is nog onduidelijk. Vijf Europese landen - Frankrijk, Duitsland, Portugal, Luxemburg en Finland - hebben zich wel al bereid verklaard om migranten op te nemen.

Europa zal blijven overspoeld worden is de rode draad door het 'verhaal'.

p.s.

Haar vaarbewijs laten inleveren, 10 jaar cel en de migranten terugvaren naar waar ze ingescheept zijn?

Te dramatisch of net niet of een precedent 'scheppen'?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juni 2019 om 06:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden