Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2008, 13:48   #149
joenk
Vreemdeling
 
joenk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Locatie: Essen, België
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
We hebben het over 7% van de bevolking die naar erediensten gaat.



Euhm, u lijdt aan geheugenverlies (iets waar Vlaamsnationalisten wel eens meer last van blijken te hebben)?

1. Ik geloof dat Patsy het met haar 600miljoen had over de rechtstreekse dotaties van de staat naar de kerk (dus van justitie naar erediensten)
2. Ik denk dat ze het ook had over het geld dat van gemeenten naar kerkfabrieken vloeit (enkel de rekeningen om de gebouwen te onderhouden!). (Dit was ik er vergeten bij te zeggen, waarvoor excuses)
Dan hebben we het dus nog niet over het geld dat bijvoorbeeld van onderwijs naar vrije scholen vloeit om lokalen en dergelijke te onderhouden (net hetgeen u verkeerdelijk beweert).
Dit bedrag dus buiten beschouwing gelaten schat (?) Patsy het bedrag van 1+2 op 600miljoen. Een bedrag dat volgens mij zeer goed mogelijk is (na alles wat in deze draad geschreven is geweest te hebben gelezen).

Dus, en let nu goed op, maakt slechts 7% van de totale Belgische bevolking regelmatig gebruik van dit énorme kapitaal. En dat is nu net hetgeen ik zo belachelijk vind.

Citaat:
Met andere woorden, je weet niet eens waar we het over hebben.
Al eens gekeken wie de link naar die studie gepost heeft? Al eens gekeken wie de link naar het budget van Justitie gepost heeft? Juist. Kom me niet zeggen dat ik de cijfers die ik zelf post niet ken.

Laatst gewijzigd door joenk : 19 augustus 2008 om 14:17.
joenk is offline