Discussie: Primark
Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2018, 07:14   #127
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ok, thx voor de info. Dat van die uitslag heb ik nog nooit meegemaakt. Maar je kan kleding ook wassen vooraleer ze te dragen. En ik hoef geen garantie, alleen nieuwe kleren zonder gaten die geen kleur afgeven. Want ik heb zopas 2 tops en 1 zomervest, zelfs bestaande uit meer stof dan een kledingsstuk van een winkel op de Meir, voor €15 gehaald. Made in China inderdaad. Samen met de kleren van vorige jaren kan ik hier bijna weer een seizoen mee verder! (Ik koop eigenlijk toch al kleding zonder garantie als ik in Pakistan ben). Hoeveel garantie biedt trouwens AliExpress ofzo?
Snap je mij nu zo'n beetje?
Bijna ale kledij wordt in China of Bangladesh gemaakt in fabrieken met Oeko-tex certificaat. De fabrieken ondergaan regelmatig een audit en de producten worden getest door internationale laboratoria. Dat is in principe alles wat ge hier vind bij de kledingdistributie en grote merken.

Er bestaat ook een second circuit afkomstig van fabrieken die het niet zo nauw nemen. Die vind ge terug zoals bij die winkels die u vernoemt en op de markten. Of die toeristen kopen zoals in Turkije met koeien van letters Calvin Klein of D & G.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden