Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 22:44   #112
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Blijkbaar bieden die 'onnozele testjes' geen garantie voor intelligente redeneringen te voorspellen.

Inderdaad, helaas. Maar voorspellen was ook niet mijn bedoeling. Ik haalde één van diverse mathematische modellen aan (toch een exacte wetenschap me dunkt) waaruit blijkt dat de kans infinitisimaal klein is dat er intelligent (whatever that me be) buitenaards leven is en dat dat dan bij ons op bezoek zou zijn geweest. Dat maakt het wetenschappelijk gezien niet uitgesloten natuurlijk.
Citaat:
De 'matematische waarschijnlijkheden' waarover u het heeft zijn gewoon speculatie. Uiteindelijk hebben we gewoon geen idee hoe groot de kans is dat er intergalactisch reizend 'intelligent' leven bestaat.
Ik weet niet of u wetenschapper bent. Er zijn een aantal variabelen die je in rekening moet brengen, elke variabele moet de volgende voorafgaan en voldaan zijn, enz. Je kan aan kansberekening doen. Dat is wiskunde en dus een exacte wetenschap. Wat niet betekent dat je die kans precies kan berekenen natuurlijk.

Citaat:
Stelling: Het beste bewijs dat er ooit buitenaards leven de aarde aandeed is het menselijke gedrag op aarde.
Het omgekeerde lijkt me veel plausibeler.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 november 2008 om 23:13.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden