Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2012, 19:09   #262
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Te weinig tijd (en hier op verlof een niet zo beste internetverbinding), maar ik heb de indruk dat je de vu van destijds, waar links broertje Anxiaux nog mee de plak mocht zwaaien, verwart met de nva van nu.

Het is en het blijft mijn mening dat de partij die ik aanhang, die de hand moet uitsteken, noch een uitgestoken hand moet aanvaarden van het Belang.
Zelfs al heb ik onder mijn vrienden ook Belangers, vb. gemeenteraadsleden edm. en zelfs al zijn 80 procent van de kaders van het Belang geen racisten.
Het zijn die 20 andere procent, die er van mij mogen zijn en blijven wegens democratie, maar die maken dat ik er niet van moet hebben. (ook van Valckeniers niet, sedert hij weigerde om van de gelegenheid gebruik te maken te zeggen dat de Apartheid in Zuid-Afrika verkeerd was).

Maar evengoed moeten wij het Belang niet "aanvallen". Tenzij in de zin van dat ze een concurrerende politieke partij zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden