Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2018, 15:05   #149
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Doppen is niet profiteren, het is een periode van werkloosheid overbruggen. Je kan ook enkel doppen als je dat recht hebt opgebouwd. Jij zou het ook doen, moest je het ooit nodig hebben!
Voor de rest vergelijk je appelen met peren en heb je enkel maar vooroordelen over huisvrouwen. Je weet niets over mij, niets. Over hoe schappelijk m'n ex-werkgever was in het geven van bijkomend ouderschapsverlof of tijdskrediet... de kerel riep al rond met een scheve smoel omdat ik op moederschapsverlof ging. Dan krijg ik nog 6 maanden schorsing bij rva omdat ik zelf gestopt was met werken. Ja, ik zat met een baby van 2,5 maand en nee,, ik had daar geen geschikte opvang voor gevonden. Eerst zelf kindjes maken, dan pas zagen over al dan niet thuis blijven ok? Wie denk je wel dat je bent? Vadertje staat himself? Dus ja, ik geniet ook gewoon van het leven.
Dit klopt wel niet met andere zaken die je zelf hier schreef. Volgens uw eigen mening wilde niet werken om zelf thuis te kunnen blijven voor je kind, prima idee maar dan heb je geen recht op die uitkering. Want je moet wel bereidt zijn om te werken en daar was je mening duidelijk over, je wilde dat voorlopig niet.
Natuurlijk is er geschikte opvang. Maar volgens uw mening wilt zelf thuis blijven met een werkloosheidsuitkering en dat is eigenlijk fraude omdat u zelf zegt niet aan de voorwaarden te willen voldoen, namelijk bereidheid om te werken.
alice is offline   Met citaat antwoorden