Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2024, 09:15   #8
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen nieuwe kunstmatige micro natuurgebieden meer bij die het voor alle omwonenden verzieken.

Uw gedacht?

https://www.demorgen.be/nieuws/god-v...ring~bb257c28/
Dat ik me afvraag of u ze wel alle 5 op een rij hebt.

Denk dat de meeste mensen dromen van naast een natuurgebied te kunnen wonen. Als ik mag kiezen tussen naast een natuurgebied wonen of naast een drekkende en gif spuitende boer wonen, is de keuze snel gemaakt. Natuurlijk zijn er altijd van die wereldvreemde Vlamingen die het omgekeerde menen, maar dat ligt eerder aan hun dommigheid en onwetendheid.

Verder heb ik het gelezen. Wel sarcastisch dat net CD&V bijna alle boter op het hoofd heeft en historisch niets anders gedaan heeft om op gemeentelijk niveau landbouwgrond om te zetten in bouwgrond en zo bevriende boerenrelaties miljonair te maken. Ze worden dan ook "tsjeven" genoemd.

Aangezien er al zo weinig natuur is in Vlaanderen, vind ik het een goede zaak dat landbouwgrond wordt omgezet in natuur.

Zowat 80% van alle landbouwgrond wordt gebruikt voor de vleesteelt. 60 tot 70% van vee- en varkensteelt is voor de export hier. Kortom als men meer landbouwgronden wil, gewoon ze beter besteden voor verbouwen van gewassen voor in de eerste plaats lokale consumptie in plaats van ze te versmossen aan de op export gerichte vleesteelt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden